بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
انعقاد تفاهمنامه ۴۰ میلیارد دلاری با شرکت‌ های بزرگ روسیه
وزیر نفت گفت: بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه در در بخش‌های گوناگون همچون احداث خط لوله صادرات گاز بسته شده است.
کد خبر : ۲۶۳۸۰۷

انعقاد تفاهمنامه ۴۰ میلیون دلار با شرکت‌های بزرگ روسیه

بورس نیوز: جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون مشترک ایران و روسیه اظهار کرد: بعد از سه سال این کمیسیون مشترک برگزار شد که توافقات خوبی هم در حوزه‌های مختلف انجام شد. از جمله این حوزه‌های مشترک را کشتیرانی، حمل و تقل، نیروگاهی، آب، بهداشت صنعت و تجارت است، کارگروه‌ها به صورت فشرده از قبل روی این موضوعات تشکیل شد و دیروز جمع‌بندی خوبی با دولتمردان روسی انجام شد.

اوجی با اشاره به اینکه ایران هم‌اکنون بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های بزرگ روسی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز دارد، افزود: هم‌زمان با این قرارداد‌ها بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه در در بخش‌های گوناگون همچون احداث خط لوله صادرات گاز به کشور‌های همسایه، داد و ستد پایاپای نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی بسته شده است. در این زمینه ماه گذشته صادرات فرآورده‌ها و سازمان دهنده پتروشیمی به روسیه انجام شده است.

وی تصریح کرد: بحث سواپ فراورده‌های نفتی را شروع کردیم و در حوزه سواپ گازی هم کار‌های خوبی انجام شد و کریدور رشت- آستارا و اینچه برون توافقات خوبی انجام شد. ایران و روسیه دو کشور بزرگ هستند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر