بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
رئیس کمیته بازار مالی در پارلمان روسیه گفت:

تصویب قانون بانکداری اسلامی روسیه در پاییز سال جاری

تصویب قانون بانکداری اسلامی روسیه در پاییز سال جاری
رئیس کمیته بازار مالی در پارلمان روسیه گفت: قانون تنظیم‌ بانکداری اسلامی در روسیه، پاییز امسال می‌تواند توسط دومای دولتی تصویب شود.
کد خبر : ۲۶۳۸۱۹

تصویب قانون بانکداری اسلامی روسیه در پاییز سال جاری

بورس نیوز: آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی در پارلمان روسیه گفت: مدت هاست که درخواست‌های زیادی از سوی فعالان باشکری، تاتارستان، چچن و جمهوری‌های قفقاز شمالی در این‌باره دریافت کرده‌ایم.

آکساکوف با تاکید بر اینکه این ابتکار کارآفرینان خاورمیانه را برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد روسیه جذب می‌کند، افزود: برخی از کشور‌های خاورمیانه و آسیا علاقه خود را برای سرمایه‌گذاری در روسیه اعلام کرده‌اند و نبود سازوکاری برای سرمایه‌گذاری اسلامی را عاملی برای عدم سرمایه‌گذاری خود بیان کرده‌اند.

با توجه به اینکه خود سند آماده و برای همه نهاد‌های هماهنگ کننده ارسال شده است. قانون تنظیم بانکداری اسلامی در روسیه، پائیز امسال می‌تواند توسط دومای دولتی تصویب شود.

قرار است بانکداری اسلامی در روسیه خدماتی از قبیل: اعطای وام نقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی بدون دریافت سود، تامین مالی با استفاده از قرارداد‌های خرید و فروش اقساطی و قرارداد اجاره مالی (لیزینگ)، تامین مالی فعالیت‌های تولیدی از طریق مشارکت در سرمایه اشخاص حقوقی به صورت تضامنی و اعطای وثیقه را ارائه خواهد کرد.

در این طرح اشخاص می‌توانند در پروژه‌هایی که با قوانین اسلامی سازگار است سرمایه‌گذاری کنند و بانک مرکزی روسیه تصمیم دارد این طرح را در مناطقی مثل چچن، تاتارستان، باشکری و داغستان از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ به صورت آزمایشی اجرا کند و پس از آن در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش‌ها، این پروژه در سراسر روسیه اجرا می‌شود. شایان به ذکر است دولت روسیه برای برخی عملیات‌ها در این طرح معافیت‌های مالیات بر ارزش افزوده و سود را در نظر گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر