بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
آغاز گام دوم طرح نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهر جدید
وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز گام دوم طرح نهضت ملی مسکن به تعداد یکصد واحد مسکونی در ۱۳ شهر جدید آغاز خواهد شد.
کد خبر : ۲۶۳۸۲۵

آغاز گام دوم طرح نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهر جدید

بورس نیوز: رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز گام دوم طرح نهضت ملی مسکن به تعداد یکصد واحد مسکونی در ۱۳ شهر جدید آغاز خواهد شد. در گام نخست یکصد هزار واحد با حضور رییس جمهور آغاز شده بود که واحد‌های آغاز شده گام نخست حدود ۶۰ درصد پیشرفت آماده سازی و ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی ساخت دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشار بخشی از شهر‌هایی که اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آن‌ها آغاز می‌شود، پرند، بهارستان، صدرا، هشتگرد، سهند و... برشمرد.

قاسمی در خصوص پیش‌بینی عملیات ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید گفت: در شهر‌های جدید برای حدود ۷۰۰ هزار نفر زمین تامین شده است. حدود یک میلیون نفر متقاضی مسکن در شهر‌های جدید ثبت‌نام کردند که ۳۲۸ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که با ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بیش از ۱۰۰ هزار واحد دیگر برای ساخت در شهر‌های جدید باقی می‌ماند که برای تعداد واحد‌های باقیمانده برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

وی از باز شدن سامانه ثبت نام برای جذب متقاضیان بیشتر مسکن در شهر‌های جدید خبر داد و اعلام کرد: در مجموع حدود ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید احداث خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که ساخت واحد‌ها یکسال و نیم زمان ببرد.

قاسمی تاکید کرد: در برخی از شهر‌ها واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به شکل یک طبقه حیاط دار و برخی شهر‌ها به شکل واحد‌های آپارتمانی احداث خواهد شد. به عنوان نمونه در شیرین‌شهر واحد‌ها به شکل ویلایی و در برخی از شهر‌ها به شکل واحد‌های آپارتمانی است.

وی کفت: حدود ۳۰ درصد واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های جدید به شکل تک واحدی و یک طبقه حیاط دار احداث خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر