بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
ارزش صادراتی ۷۴۷ میلیون دلاری گمرک سیستان و بلوچستان
ارزش کل کالای صادراتی از طریق گمرکات سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون ۷۴۷ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۱ دلار و از نظر وزنی۲ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۵۲۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش سه درصد و از نظر وزن یک درصد کاهش داشته است.
کد خبر : ۲۶۳۸۴۰

ارزش صادراتی ۷۴۷ میلیون دلاری گمرک سیستان و بلوچستان

بورس نیوز: محمدعلی خاشی، ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ارزش کل کالای صادراتی از طریق گمرکات سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون ۷۴۷ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۱ دلار و از نظر وزنی۲ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۵۲۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش سه درصد و از نظر وزن یک درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۷۱۳ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۱۲۳ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۳۵۱ دلار به وزن بیش‌از ۸۹۰ هزار و ۶۴۲ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۳۵ درصد، از نظر وزن ۶۵ درصد و از نظر ارزش ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، کلینکر، سنگ تراورتن، کک زغال، زغال سنگ حرارتی، خرما، گاز، تره بار، سم کشاورزی، گوجه فرنگی، پودر رختشویی، سیب درختی، آلو بخارا، کشمش تیزابی و سایر محصولات کشاورزی و مواد خوراکی مجاز بوده که به کشور‌های پاکستان، افغانستان، هند، عراق، کویت، امارات، ترکمنستان، ازبکستان و اندونزی صادر شده است.

خاشی با اشاره به صادرات کالا‌های اظهارشده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات سیستان و بلوچستان در بازارچه‌های مرزی گفت: پروانه اعلام وصول شده ۱۹ هزار و ۶۵۱ فقره به ارزش ۶۲۳ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۰۰ دلار به وزن بیش‌از یک میلیون و ۳۶۸ هزارو ۸۸۷ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۱۳ درصد، از نظر ارزش هشت درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده اقلام خروجی این صادرات شامل گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و تره بار بوده است.

مدیرکل گمرک زاهدان به واردات قطعی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهارداشت: از ابتدای سال سه هزار و ۸۹۴ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۸۷۲ دلار به وزن یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۶۶۲ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۳۹ درصد، از نظر ارزش ۵۰ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل گندم، برنج، ذرت دامی، جو دامی، انبه، موز، کنجد، سیب زمینی، دام زنده، پارچه، چای، لوازم یدکی خودرو سواری، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین، دستگاه‌های خنک کننده، ادویه، ماهی و برخی اقلام مجاز بوده که از کشور‌های روسیه، پاکستان، فرانسه، افغانستان، آلمان، هند، امارات متحده عربی، چین و تایلند وارد شده است.

خاشی با اشاره به خدمات مسافری از طریق گمرگ خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۴ هزار و ۶۶۶ نفر مسافر ورودی و ۱۵۴ هزار و ۳۴۹ نفر مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافری بهره‌مند شدند که مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۶۷ درصد و مسافران خروجی ۵۹۲ درصد افزایش داشته و این افراد از سالن‌های مسافری گمرک در مرز‌های میلک، میرجاوه، ریمدان و فرودگاه‌های زاهدان و چابهار تردد کرده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۲ هزار و ۸۰۶ کامیون و ۸۴۹ واگن به وزن ۴۷۳ هزار و ۶۶۶ تن شامل لوازم یدکی مستعمل خودرو، ماش، سنگ لاجورد، مغز بادام، گاز، سیب درختی، لاستیک، سیب زمینی، برنج خوراکی، گاز مایع، سیمان و گوگرد از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشور‌های پاکستان، افغانستان، چین، آذربایجان و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن هشت درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر