بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
افزایش انفجاری فروش ایران خودرو دیزل در مهرماه
مقدار فروش ماهانه ایران‌خودرو دیزل نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱۷۹ درصد افزایش فروش را تجربه کرد.
کد خبر : ۲۶۳۹۰۶

عملکردی متفاوت از فروش خاور در مهرماه+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت ایران‌خودرو دیزل در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال جاری مجموع مقدار فروش محصولات تولید خود در ۷ ماه گذشته را برابر با ۸ هزار و ۳۳ دستگاه به اطلاع سهامداران خود رساند، "خاور" از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه سال جاری نیز از فروش محصولات به درآمدزایی نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومانی در بازار داخل رسید.

مقدار فروش ماهانه ایران‌خودرو دیزل در مهرماه برابر با یک هزار و ۸۹۳ دستگاه محصول تولیدی بود و از فروش این محصولات توانست کسب درآمد کند، میزان درآمد عملیاتی که از فروش این محصولات شناسایی کرد بالغ‌بر ۳ هزار و ۵۷۴ میلیارد تومان بود.

"خاور" در ۷ ماه سپری‌‎شده از ابتدای سال مالی تاکنون به میانگین مقدار فروش یک هزار و ۱۴۸ دستگاه رسید، گفتنی است که در مهرماه مقدار فروش این شرکت دیزلی نسبت به میانگین ماهانه طی ۶ ماه گذشته ۸۵ درصد افزایش را به همراه داشت.

مقدار فروش ماهانه ایران‌خودرو دیزل نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱۷۹ درصد افزایش فروش را تجربه کرد به‌گونه‌ای که از فروش ۱۴۸ دستگاه در مهرماه سال گذشته به یک هزار و ۸۹۳ دستگاه فروش در ماه رسیده است.

عملکردی متفاوت از فروش خاور در مهرماه+بورس نیوز

همان‌طور که گفته شد نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز با افزایش قابل‌توجه ۱۱۷۹ درصدی همراه بود، مقدار فروش تجمیعی خاور طی ۷ ماه گذشته رشد ۲۵۷ درصدی را در کارنامه مالی خود به ثبت رساند، مقدار فروش تجمیعی این خودروساز در نیمه نخست سال گذشته برابر با ۲ هزار و ۲۵۰ دستگاه بود.

پرفروش‌ترین محصول ایران‌خودرو دیزل که در مهرماه موردتوجه مشتریان قرار گرفت متعلق به «کامیون سنگین» با یک هزار و ۴۲۷ دستگاه بود که ۷۵ درصد از بازار این خودروساز را در مهرماه به خود اختصاص داد، "خاور" از فروش کامیون سنگین ۳ هزار و ۶۲ میلیارد تومان  درآمدزایی داشت.

عملکردی متفاوت از فروش خاور در مهرماه+بورس نیوز

محصولاتی که "خاور" در مهرماه به فروش رساند تماماً در بازار داخلی این معاملات صورت گرفت، این محصولات به فروش رفته شامل اتوبوس، ون و پیکاپ، مینی‌بوس و کامیون سنگین می‌شود، کامیون سنگین بیشترین مقدار فروش و درآمدزایی را در بین محصولات نامبرده داشته است. پس‌ازآن نیز ون و پیکاپ عمده‌ترین مقدار فروش را با ۴۵۸ دستگاه به خود اختصاص داد.

شرکت ایران‌خودرو دیزل در پایان مهرماه سال جاری یک هزار و ۷۹۶ دستگاه را تولید کرد، از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مقدار تولید محصولات این خودروساز به ۸ هزار و ۳۹۵ دستگاه رسیده است. بیشترین مقدار تولید "خاور" در آغاز نیمه دوم سال مالی مربوط به کامیون سنگین با یک هزار و ۲۴ دستگاه بود.

بیشترین نرخ فروش ایران‌خودرو دیزل در پایان مهرماه سال جاری مربوط به اتوبوس با مبلغی بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان به ثبت رسید، از این خودرو در مهرماه سال جاری تعداد ۴ دستگاه به فروش رسید که میزان درآمدزایی آن برای شرکت نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بازدید از شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو تاکید شد؛

تولید خودرو برقی در انتظار حمایت نهادهای حاکمیتی

رکورد تولید سال گذشته در ایران خودرو دیزل شکسته شد
قدردانی توسلی مهر از دلگرمی خطیبی؛

رکورد تولید سال گذشته در ایران خودرو دیزل شکسته شد

در بازدید جمعی از نمایندگان مردم تهران از این شرکت مطرح شد؛

ایران خودرو دیزل الگوی خروج از ورشکستگی و رکود

ارسال نظر