بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

نرخ کنونی ارز حباب دارد

نرخ کنونی ارز حباب دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: افزایش نرخ ارز زودگذر است و قیمت کنونی آن در کشور قطعا حباب دارد، مردم این را بدانند که این نرخ ماندنی نیست و چنانچه تحت تاثیر فضای به وجود آمده قرار گرفته اند، قطعا بازنده خواهند بود.
کد خبر : ۲۶۴۰۳۱

قیمت ارز حباب دارد

بورس نیوز: رحیم زارع، عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره افزایش نرخ ارز اظهار کرد: شرایط ارز در بازار امروز قطعاً ربطی به وضعیت عرضه آن از سوی بانک مرکزی ندارد، زیرا شرایط امروز بانک مرکزی از این حیث نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی در این خصوص چنین توضیح داد: مباحث مربوط به آزاد شدن پول‌های بلوکه شده و ورود ارز در نتیجه فروش نفت سبب شده تا شرایط بانک مرکزی نسبت به دولت گذشته بهترباشد، البته همین مسئله بر میزان انتظارات از مسئولان آن هم می‌افزاید؛ بنابراین توقع می‌رود تا مدیریت قوی‌تری بر بازار ارز از سوی بانک مرکزی اعمال شود.

وی در ادامه ابراز کرد: قبل از نقد کردن عملکرد بانک مرکزی، باید این نکته را مورد توجه داشت که به دلیل تحریم‌ها انتقال پول‌ها به سادگی امکان‌پذیر نیست و گرچه این کار انجام می‌شود، اما با مشکلاتی روبرو است. این موضوعات کاری نیست که بانک مرکزی به تنهایی از عهده رفع آن برآید و باید عواملی دست به دست هم دهد تا کار‌هایی از این دست به خوبی پیش رود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در ادامه افزود: کاری که بانک مرکزی تا به همین جا انجام داده، خوب بوده، اما انتظار می‌رود عرضه ارز و به نوعی تقاضای آن مورد کنترل قرار گیرد.

زارع در قالب توصیه به کسانی که این روز‌ها برای خرید دلار صف بسته اند، تاکید کرد: افزایش نرخ ارز زودگذر است و قیمت کنونی آن در کشور قطعا حباب دارد، مردم این را بدانند که این نرخ ماندنی نیست و چنانچه تحت تاثیر فضای به وجود آمده قرار گرفته اند، قطعا بازنده خواهند بود. این داستانی است که بار‌ها و بار‌ها شاهد آن بوده ایم، بنابراین پیش از هر اقدامی برای خرید بهتر آن است تا تجربیات گذشته مورد بازنگری قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر