بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
برنامه هفتم تصویب نشود، بودجه در دستور کار قرار نمی گیرد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان را مطلع می‌کنم که در جلسه سران موضوع ارائه برنامه هفتم مطرح شد و آقای رئیس‌جمهور در جریان این موضوع هستند و طبق قانون آئین‌نامه داخلی، تا برنامه پنجساله هفتم تصویب نشود، بودجه در دستور کار قرار نمی‌گیرد و دولت بر اساس قانون آیین‌نامه داخلی اقدام می‌کند و ان‌شاء‌الله بر این اساس پیش می‌رویم.
کد خبر : ۲۶۴۰۵۱

برنامه هفتم تصویب نشود، بودجه در دستور کار قرار نمی گیرد

بورس نیوز: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان) در پاسخ به اخطار محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس اظهار کرد: نمایندگان را مطلع می‌کنم که در جلسه سران موضوع ارائه برنامه هفتم مطرح شد و آقای رئیس‌جمهور در جریان این موضوع هستند و طبق قانون آئین‌نامه داخلی، تا برنامه پنجساله هفتم تصویب نشود، بودجه در دستور کار قرار نمی‌گیرد و دولت بر اساس قانون آیین‌نامه داخلی اقدام می‌کند و ان‌شاء‌الله بر این اساس پیش می‌رویم.

پیش از این، محمدحسن آصفری، در اخطار قانون اساسی اظهار کرد: طی چند روز آینده قرار است بودجه کل کشور به مجلس بیاید، در واقع برنامه هفتم کشور اولویت دارد یعنی اگر ما قرار است بودجه را ببندیم باید بر اساس برنامه هفتم کشور بسته شود. هنوز برنامه هفتم به مجلس نیامده و اگر قرار است ردیف‌هایی را در بودجه مشخص و تبصره‌هایی را تعیین کنیم بایست بر اساس برنامه پنجساله نظام تعیین شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد: درخواست می‌کنم در جلسه سران قوا به آقای رئیس‌جمهور اعلام کنید که هرچه سریع‌تر برنامه هفتم کشور را ارائه دهد. هرچند فرصت گذشته است، اما مجلس باید بتواند اول برنامه هفتم را تصویب کند و ما باید بر اساس برنامه پنجساله بودجه کشور را ببندیم. خواهش می‌کنم این موضوع به طور جدی به عنوان مطالبه مهم در نظر گرفته شود. ما نمی‌توانیم بودجه‌ای بنویسیم که با برنامه پنجساله مغایرت داشته باشد چرا که دولت نمی‌تواند در این ریل و مسیر که ما مشخص می‌کنیم حرکت کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ما برای دولت دعوتنامه فرستادیم
واکنش رئیس مجلس به حاضرنشدن رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

ما برای دولت دعوتنامه فرستادیم

ارسال نظر