بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد؛

پتانسیل تکنیکالی بازار سهام برای رشد

پتانسیل تکنیکالی بازار سهام برای رشد
بورس اوراق بهادار تهران این روز‌ها تحت تأثیر بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه از یکسو و روند رو به رشد قیمت دلار در بازار از سویی دیگر جان گرفته است، به گونه‌ای که در آخرین روز معاملات هم بازار سهام در یک روند افزایشی قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با رشدی در حدود ۶ هزار و ۶۰۵ واحدی نسبت به روز قبل به یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۳۳۹ واحدی رسید.
کد خبر : ۲۶۴۰۶۶

بازار از نظر تکنیکالی مستعد رشد است

بورس نیوز: 

بازار از نظر تکنیکالی مستعد رشد است

حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد: خاصیت بازار سهام فراز و فرود‌های همیشگی و به صورت روندی قرار گرفتن در موقعیت جذابیت و عدم جذابیت است. پی به‌ای فروارد بازار سهام، با توجه به ریزش‌های چند وقت گذشته و مدتی که در روند نزولی قرار داشت با همراهی سوددهی مطلوب شرکت‌ها بسیار جذاب شده است. حمایت دولت از بازار سهام در کنار سقف زنی در بازار‌های موازی، روند ورود نقدینگی و اقبال سرمایه‌گذاران به بورس را در این هفته افزایش داد و محتمل است از نظر تکنیکالی بازار سهام کانالی بالاتری را فتح و رشد کند.

محرک صعودی شدن بازار چه بود؟


وی با اشاره به شکسته شدن سقف دو ماه قیمت مس تشریح کرد: اقتصاد جهانی در روند بازار سهام کشور تاثیر دارد چراکه ۶۴ تا ۶۵ درصد از بازار سهام دلاری شناخته می‌شود و با مباحث صادراتی و کامودیتی جهانی مرتبط است. با توجه به تحولات کشور چین برای روند قیمت کامودیتی‌ها به طور خاص کامودیتی‌هایی که در روز‌های اخیر افت قیمت را تجربه کرده اند یا از منظر طرح‌های توسعه‌ای، خاص محسوب می‌شوند، صعودی را متصور نیستم. در شرایط فعلی بازار سرمایه هم بیشتر متاثر از گروه پتروپالایشی و خودرویی بوده و این گروه‌های بازار سهام توانسته‌اند تا حدودی در صعودی شدن بازار تاثیرگذار باشند.

جیهانی افزود: درباره قرنطینه کرونایی در کشور چین باید گفت که هفته قبل خبر لغو آن منتشر و بعد از مدت کمی تکذیب شد. البته قرطینه و کرونا صفر در چین جوسازی سیاسی است، این موضوع به نظر نوعی دفاع در مقابل سقوط بازار مسکن در این کشور است.


خبر‌های خوبی بعد از حذف ارز ترجیحی مخابره شد


این فعال بازار سرمایه تبیین کرد: تورم در سطح جهانی رو به افزایش است، با توجه به مباحثی که کشور‌ها در زمینه ایجاد نقدینگی و گشایش‌ها در زمینه کرونا درگیر آن هستند، محتمل بود که تورم ۲ رقمی شود. البته بانک‌های مرکزی از طریق افزایش نرخ بهره و دیگر سیاست‌های پولی بانکی به دنبال کنترل تورم بودند، ولی موفق نشدند تاجایی که نرخ بهره در آمریکا افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است، حتی اروپا تورم های بیش از ۵ درصد را هم تجربه کرده، ولی تورم همچنان ۲ رقمی باقی مانده است. از طرفی تا روند رشد جهانی به روال خود بازنگردد شاهد رونق و کاهش تورم نخواهیم بود. از سوی دیگر در کشور میزان نقدینگی رقم بسیار بالایی دارد، البته با حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برخلاف توقعات، در ۳ ماهه گذشته تورم سرسام آوری را تجربه نکردیم، حتی روند تورم نقطه به نقطه هم کاهشی شده که بسیار مسرت بخش است.


۳ صنعت پیشتاز تا پایان سال را بشناسید

جیهانی در پایان به بورس نیوز گفت: صنایع ریالی که وابسته به سیاست‌های دولت هستند می‌توانند مستعد پیشتازی تا پایان سال باشند چراکه در گروه خودرو گشایشی در بحث عرضه خودرو و تایر در بورس کالا رخ داده است، همچنین کاهش رفتار دستوری و نرخ گذاری قیمتی در دیگر کالا‌های ریالی داخلی می‌تواند، بر پیشتازی صنایع ریالی تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر با نزدیکی به زمستان در بحث کامودیتی، اوره و پالایشی‌ها هم موضوع سوددهی پررنگ است، در کنار این‌ها تک سهم‌های معدنی هم می‌توانند سود خوبی را نصیب سهامداران کنند.

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
صندوق‌های سرمایه‌گذاری با محدودیت فروش مواجه هستند؟
همایون دارابی، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد؛

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با محدودیت فروش مواجه هستند؟

اخبار منفی از بودجه نرسد بازار سبز می‌ماند/ صادرات محورها مورد توجه قرار می گیرند
محسن موسوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اخبار منفی از بودجه نرسد بازار سبز می‌ماند/ صادرات محورها مورد توجه قرار می گیرند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
خسته شدیم از این همه دروغ...................................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
برای نزول نه صعود