بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
انتظار می‌رود تولید نفت روسیه در دسامبر، به میزان ۱.۵ تا ۱.۷ میلیون بشکه در روز در مقایسه با میانگین سه ماهه ژوئن تا اکتبر، معادل ۱۴ درصد کاهش پیدا کند.
کد خبر : ۲۶۴۰۸۷

کاهش تولید نفت روسیه در ماه آینده

بورس نیوز: خبرگزاری تاس روسیه به نقل از تحلیلگران مرکز توسعه انرژی نوشت: انتظار می‌رود تولید نفت روسیه در دسامبر، به میزان ۱.۵ تا ۱.۷ میلیون بشکه در روز در مقایسه با میانگین سه ماهه ژوئن تا اکتبر، معادل ۱۴ درصد کاهش پیدا کند.

به گفته کارشناسان مرکز توسعه انرژی، افت شدید تولید نفت روسیه به همراه کاهش هدف تولید گروه اوپک پلاس از نوامبر، به افزایش چشمگیر قیمت نفت بین المللی منجر خواهد شد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرده بود: تولید نفت روسیه بدون میعانات در اکتبر به ۹.۹ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌تر از سهمیه تولید این کشور بود. تولید روسیه در اکتبر به میزان ۱.۱ میلیون بشکه در روز کمتر از سهمیه تولید ۱۱ میلیون بشکه در روز بود که تحت توافق اوپک پلاس برای این کشور تعیین شده است، اما مطابق با برآورد ماه گذشته نواک بود.

تولید نفت روسیه شامل میعانات ماه میلادی گذشته، ۱.۴۷ میلیون تن نفت در روز معادل ۱۰.۷۸ میلیون بشکه در روز بود. تولید اکتبر اندکی کمتر از ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز تولید گزارش شده برای سپتامبر بود.

تولید نفت روسیه در نوامبر، از ۱۱ میلیون بشکه در روز سهمیه تولید، به ۱۰.۵ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

روزنامه اقتصادی کومرسانت اواخر اکتبر به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود با مهیا شدن اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه واردات نفت روسیه از پنجم دسامبر، کاهش تولید روسیه ممکن است از نوامبر شتاب پیدا کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تحلیلگران برآورد کرده اند که حدود دو تا سه میلیون بشکه در روز نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه با اجرایی شدن تحریم‌های اتحادیه اروپا، ممکن است مجبور شود خانه جدیدی پیدا کنند. روسیه بخش زیادی از نفت خود را به آسیا ارسال می‌کند، اما ممکن است نتواند فورا برای نفتی که پیش از این به اروپا می‌رفت، مشتری پیدا کند به خصوص که خدمات مربوط به محموله‌های نفت روسیه تا زمانی که در سقف قیمت مشخصی فروخته نشوند، ممنوع خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر