بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی رییس سازمان توسعه تجارت، میزان صادرات ایران به عمان در سال ۱۴۰۰ رشدی حدودا ۱۰۰ درصدی را به ثبت رسانده و پس از آن در سال جاری نیز این روند ادامه پیدا کرده است.
کد خبر : ۲۶۴۰۹۳

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات ایران به عمان

بورس نیوز: بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی رییس سازمان توسعه تجارت، میزان صادرات ایران به عمان در سال ۱۴۰۰ رشدی حدودا ۱۰۰ درصدی را به ثبت رسانده و پس از آن در سال جاری نیز این روند ادامه پیدا کرده است؛ موضوعی که در دیدار اخیر وزیر تجارت و صنعت عمان با رییس سازمان توسعه تجارت نیز بر آن تاکید شده است.

پیمان‌پاک ضمن بیان اینکه تجارت با عمان از اولویت‌های تجاری رئیس جمهور محسوب می‌شود، اظهار کرد: تغییر رویکرد دولت سیزدهم موجب شده که تجارت با عمان در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ مقدار ۵۳ درصد رشد داشته باشد و در ۷ ماهه امسال نیز حدود ۷۰ درصد رشد نسبت به تجارت سال گذشته شاهد هستیم.

وی عمان را یکی از پنج شریک تجاری اصلی در میان کشور‌های همسایه دانست و افزود: ادامه روند فعلی قطعا موجب افزایش صادرات به و واردات از عمان می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین به حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های عمان اشاره کرد و در پیشنهادی خواستار حضور شرکت‌ها و تجار عمانی در نمایشگاه‌های ایران شد.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، در ادامه این نشست «صالح بن سعید مسن» معاون وزیر تجارت و صنعت عمان نیز ایران را کشور برادر خواند و افزود: اگر در دیدار‌های قبلی در خصوص چگونگی حل مشکلات تجاری میان دو کشور صحبت می‌کردیم، امروز در خصوص چگونگی توسعه این تجارت پای مذاکره نشسته‌ایم.

وی با بیان اینکه سطح تبادلات تجاری ایران و عمان رشد چشمگیری داشته است، از ارائه تسهیلات ویژه به تجار، مخصوصا تجار ایرانی برای سرمایه‌گذاری در عمان خبر داد.

لازم به‌ذکر است، طرفین در این دیدار در خصوص توسعه بنادر، خط کشتیرانی، مسائل گمرکی، تهاتر کالا، و نقشه راه تجاری دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر