بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
سخنگوی گمرک گفت: بر اساس آخرین آمار واردات دارو رشد ۲۹ درصدی در وزن و رشد ۱۳ درصدی در ارزش را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۶۴۱۹۸

رشد ۲۹ درصدی واردات دارو

بورس نیوز: سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: بر اساس آخرین آمار، واردات دارو از ابتدای سال تا بیست و یکم آبان ۱۴۰۱، به میزان ۷۶۳ هزار تن و به ارزش ۲/۸۹۹/۰۰۰/۰۰۰ دلار رسیده که رشد ۲۹ درصدی در وزن و رشد ۱۳ درصدی در ارزش را نشان می‌دهد.

عمادی افزود: در هفت ماهه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۶۳ هزار تن انواع دارو و مواد اولیه دارویی به ارزش ۲/۶۸۶/۰۰۰/۰۰ دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۳۰ درصدی در وزن و ۱۶ درصدی در ارزش دارد.

وی در ادامه بیان کرد: ۵۷/۵۰۰ تن دارو و مواد اولیه دارویی هم در فرایند تشریفات ترخیص از گمرکات کشور قرار دارند که از این مقدار بیشترین حجم دارو و مواد اولیه دارویی به وزن ۳۵ هزار تن در گمرک بندر امام خمینی، ۱۵۶۰۰ تن در گمرک شهید رجایی، ۱۴۰۰ تن در گمرک آبادان و ۱۳۰۰ تن هم در گمرک تهران در حال تشریفات گمرکی است.

سخنگوی گمرک گفت: گمرکات بندر لنگه ۴۶۵ کیلوگرم، مشهد ۹۹۰ کیلوگرم و یزد ۱۵۴۵ کیلوگرم حجم دارو و مواد اولیه دارویی را در خود جای دادند که گمرک با برنامه ریزی‌های دقیق و طبق قوانین، با تسهیلات در نظر گرفته شده جهت تسریع در ترخیص دارو‌ها و مواد اولیه دارویی در حال انجام اقدامات لازم است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر