بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت:

افزایش ۲ برابری تولید لوازم خانگی

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با وجود افزایش ۲ برابری تولید لوازم خانگی، اما رکود بر بازار این صنعت حاکم است و نیازمند راهکار‌هایی برای خروج از این مشکل هستیم.
کد خبر : ۲۶۴۲۲۴

افزایش 2برابری تولید لوازم خانگی

بورس نیوز: علیرضا محمدی دانیالی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار کرد: مشکل اصلی صنعت کشور قیمت‌گذاری دستوری است و هیچکس نمی‌داند این نوع قیمت‌گذاری از کدام تجربه موفق جهانی الگوبرداری شده است.

وی تاکید کرد: استراتژی صنعتی باید زیر سایه استراتژی کلان اقتصادی باشد، اما قیمت‌گذاری دستوری منجر به نابودی صنعت و اقتصاد می‌شود.

این مقام صنفی، قاچاق و کالای تقلبی را یکی از معضلات اصلی صنعت لوازم خانگی برشمرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه حرکت خوبی از سوی وزارت صمت در حوزه قاچاق و کالای تقلبی آغاز شده است، اما حذف کامل آن نیاز به عزم ملی دارد.

وی ادامه داد: با وجود افزایش ۲ برابری تولید لوازم خانگی، اما رکود بر بازار این صنعت حاکم است و نیازمند راهکار‌هایی برای خروج از این مشکل هستیم.

محمدی دانیالی بیان دکرد: وزارت صمت چوب سیاست‌های ایده‌آل‌گرایی را می‌خورد که بخشی از حاکمیت آن را دنبال می‌کند و در حقیقت این سیاست‌ها رانتی است که اقتصاد ملی به حوزه سیاسی می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر