بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
بر اساس گزارش بانک مرکزی روسیه، دارایی‌ها در ماه اکتبر ۶.۵ میلیارد دلار افزایش یافت.
کد خبر : ۲۶۴۲۲۶

افزایش دارایی‌ های روسیه به ۶.۵ میلیارد لار

بورس نیوز: ذخایر ارز خارجی روسیه در ماه اکتبر با ۱.۲ درصد افزایش به بیش از ۵۴۷ میلیارد دلار از اول نوامبر رسید. مسکو ذخایر خود را به عنوان سپری در برابر تحریم‌های غرب افزایش داده است. این رگولاتور با اشاره به اینکه این افزایش ذخایر، به دلیل ارزیابی مثبت بازار بوده، اظهار کرد: افزایش نسبت به ماه گذشته به ۶.۵ میلیارد دلار رسیده است.

بانک مرکزی به‌روزرسانی‌های دارایی‌های خود را با یک هفته تاخیر، اما منظم منتشر می‌کند. ذخایر بین‌المللی روسیه، دارایی‌های خارجی نقدی است که توسط بانک مرکزی روسیه و دولت این کشور نگهداری می‌شود، شامل وجوه ارزی، حق برداشت ویژه از صندوق بین‌المللی پول و طلای پولی است.

روسیه در اوایل ماه مارس پس از مسدود شدن آن‌ها توسط بانک‌های مرکزی غربی به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و متحدانش در پاسخ به بحران اوکراین، دسترسی به تقریباً نیمی از ذخایر ارز خارجی خود را از دست داد. بقیه ذخایر شامل طلا و ارز خارجی و دارایی‌های یوان چین است که در داخل کشور نگهداری می‌شود.

با وجود این، وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که این کشور به لطف ذخایر فراوان خود می‌تواند با تحریم‌ها کنار بیاید. در سال ۲۰۲۱، ذخایر ارزی کشور تقریباً ۶ درصد افزایش یافت و به ۶۳۰.۶ میلیارد دلار رسید و در ماه فوریه ۲۰۲۲ بالاترین رقم ۶۴۳.۲ میلیارد دلاری ثبت شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر