بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
نماینده مردم تهران گفت: سرمایه‌گذاری صندوق توسعه در بازار سرمایه منجر به تزریق منابع می‌شود که اقدامی بسیار مطلوبی در جهت رفع دغدغه سرمایه گذاران در بورس است.
کد خبر : ۲۶۴۲۷۰

خرید مستقیم صندوق توسعه ملی، دغدغه سهامداران را کم می‌ کند

بورس نیوز: مهدی شریفیان، نماینه مردم تهران سرمایه‌گذاری صندوق توسعه در بازار سرمایه را باعث تامین مالی شرکت‌های بورسی دانست و اظهار کرد: قطعا اگر صندوق توسعه ملی بخواهد در بازار سرمایه منابع تزریق کند، اقدام بسیار مطلوبی است چرا که دغدغه سرمایه گذاران در بورس را حل می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با این اقدام تولید رونق پیدا می‌کند و هرچه ما بتوانیم تولید را تقویت کنیم به نحوی بورس را تقویت کرده ایم.

شریفیان عنوان کرد: دولت گذشته خلأ‌های مالی خود را با بورس جبران کرد و این موضوع مبرهن است، زیرا شرکت‌هایی در بورس عرضه شده اند که زیان ده بودند البته بار‌ها و بار‌ها هم به دولت قبلی تذکر دادیم که این کار، کار اشتباهی است و نباید انجام شود.

وی بیان کرد: معتقدم اقدام دولت گذشته در خصوص بورس یکی از دلایل نارضایتی اجتماعی مردم شده است، اما دولت سیزدهم این عزم را دارد که بخواهد ضرر و زیان مردم در بورس را جبران کند تا اعتماد مردم جلب شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فسادهای بورسی را پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
چرا موارد زیر توسط سازمان بورس و وزارتخانه های اقتصادی پیگیری و تصمیم گیری نمیشود؟
1- چرا سهام پالایش و دارایکم در صورت فروش با نرخ ناو ابطال نمیشوند تا ضرر سهامداران رفع شود؟
2 - چرا سود سهامداران صندوق پالایش و دارایکم با وجود برگزاری مجمع شرکتهای زیر مجموعه در تیرماه به سهامداران این دو صندوق پرداخت نشده است؟
3- چرا سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و وزارت نفت درباره نرخ خوراک و گاز برای پالایشی ها و پتروشیمی ها و فولادی ها و سیمانی ها در بودجه سال آینده سکوت کرده اند و شفاف سازی نمیکنند؟
4 - چرا بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درباره پایین ماندن دستوری نرخ دلار نیمایی و تفاوت زیاد با دلار توافقی و آزاد و بالا بردن نرخ سود و بهره بانکی و نرخ اوراق اسناد خزانه تا 23 درصد پاسخگو نیستند؟
5 - چرا سود سنواتی بالای 500 شرکت بورسی و فرابورسی متعلق به سالهای قبل میلیونها سهامدار با وجود گذشت 8 ماه از سال 1401 هنوز به حساب دهها میلیون سهامدار واریز نشده است؟این سودها حق الناس است میفهمید؟چرا پیگیری نمیکنید؟
6- چرا طرح سهام یار در بالاترین نقطه شاخص عملیاتی نمیشود بلکه تاریخ اجرای آن را پایین ترین ارزش پرتفو سهامداران در روزهای منفی ملاک حساب قرار گرفته است؟به این مورد اعتراض کنید.
7 - چرا سازمان بورس و رسانه ها پیگیر مواردی که خواسته میلیونها نفر از سهامداران است و سود مادی برای سهامداران و مردم دارد و باعث آرامش سهامداران و جامعه میشود پیگیری نمیکنند و دنبال مواردی می روید که مهم نیستند؟چرا واقعا؟
سهامدار خرد دزد زده در بورس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
دولتمردان دزد 2 سال قبل پول مارو خوردن کسی هم چیزی بهشون نگفت چرا که سر همشون تو یک آخوره.