بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
ما درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم
وزیر نفت گفت: هر اتفاقی می‌افتد مسئولیت آن با ماست، اگر مدیری کار بلد نیست و با کشور همدل نیست چرا او را نگه می‌دارید و آبروی نظام و دولت را به او گره می‌زنید؟
کد خبر : ۲۶۴۲۷۶

ما درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم

بورس نیوز: جواد اوجی، وزیر نفت با بیان اینکه در شرایط سختی دولت را تحویل گرفته‌ایم، اظهار کرد: ما درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و در جنگ اقتصادی مانند جنگ نظامی همه ارکان کشور باید شرایط را درک کنند و مانند دوره جنگ پای کار بیایند و کمک کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان، مدیران و نمایندگان گویی هنوز احساس درگیر بودن در جنگ اقتصادی را ندارند و با فرض عادی بودن شرایط کشور با موضوع‌ها برخورد می‌کنند، تصریح کرد: پیش‌تر هم گفته‌ام که ما در زمینه فروش نفت حتی یک بشکه نفت به صورت متعارف و عادی نمی‌فروشیم و با سختی فراوان و درگیر با فضای غیررسمی نفت می‌فروشیم، برای همین است که مقداری که به فروش نفت اضافه کرده‌ایم تا این حد مهم است و البته کار دشواری هم بوده است.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه شرایط امروز تحریم‌ها سخت‌ترین شرایط تحریم صنعت نفت است و امروز همه نظام سلطه علیه کشور دست به دست هم داده‌اند تا بیشترین فشار‌ها را به کشور وارد کنند، افزود: شرایط به گونه‌ای ست که هر لحظه باید مواظب باشیم، کشتی ما دچار مشکل نشود، پول آن پرداخت شود، خود نفت با اطمینان فروش رود و تحویل شود؛ اما به نظر می‌رسد بخش‌هایی از کشور متوجه این دشواری‌ها نیستند و انتظار‌هایی که مطرح می‌کنند با این شرایط همخوانی ندارد.

اوجی تصریح کرد: فرض ما بر این است که اگر برای خدا کار کنیم، خدا به ما کمک خواهد کرد که تا امروز هم چنین بوده است.

وی با بیان اینکه مدیران باید شجاعت تصمیم‌گیری داشته باشند، نباید از تصمیم بترسیم، زیرا کشور در شرایط جنگی است، اظهار کرد: این موضوع را هم باید به خودمان یادآوری کنیم و هم باید این موضوع را به مسئولان دستگاه‌های مختلف منتقل کنیم که شرایط جنگی است و شرایط جنگی به تصمیم‌های سخت نیاز دارد.

وزیر نفت ادامه داد: افزون بر این هر تصمیمی را باید با آینده‌نگری اتخاذ کنیم؛ تصمیم‌های ما تا جای ممکن نباید اقتضایی باشند. باید تأثیر هر تصمیم را از پیش ارزیابی کنیم و در مسیر تصمیم‌گیری این تأثیر را لحاظ کنیم.

اوجی با بیان اینکه مردم همه از دولت انتظار دارند. پس وظیفه ما دو چندان است. هر قدر کار کنیم کم است و باید احساس مسئولیت مضاعف کنیم و زیرمجموعه‌های ما هم باید به‌دقت همین احساس را داشته باشند، تأکید کرد: هر اتفاقی می‌افتد مسئولیت آن با ماست، اگر مدیری کار بلد نیست و با کشور همدل نیست چرا او را نگه می‌دارید و آبروی نظام و دولت را به او گره می‌زنید؟

وی افزود: همه فکر می‌کنند تنها وزیر و ستاد وزارتخانه مسئول است، در حالی‌که مدیران میانی و استانی ما هم نسبت به اتفاق‌های استان‌ها مسئول هستند و باید وقت بگذارند و نمایندگان، مقام‌های استانی، رسانه‌ها و مردم محلی و ذی‌نفعان را توجیه کنند.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه در هر صورت نه نظام، نه دولت، نه بنده، می‌پذیریم که محافظه‌کاری و کم‌کاری به‌ویژه در استان‌ها انجام شود، ادامه داد: اگر در استان مدیر استانی شما فعال عمل نمی‌کند هم شما آسیب می‌بینید، هم دولت آسیب می‌بیند، هم به کلیت نظام آسیب وارد می‌شود. مدیر استانی شما باید با همه اجزا و ارکان استان در ارتباط و تعامل باشد.

اوجی گفت: از نماینده مجلس و دادستان گرفته تا استاندار، فرماندار و بقیه ارکان. باید موضوعات و چالش‌ها به درستی برای مردم و مسئولان مناطق مختلف کشور توضیح داده شود. مدیران محلی شما باید برای اطلاع‌رسانی و توضیح برای مردم وقت بگذارند و پای کار بیایند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
میشه بفرمایید بعد از 43 سال کی جنگتون با تمام دنیا تموم میشه؟ کمی هم به خودتون استراحت بدین ملت هم کمی نفس راحت بکشه