بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
افت درآمد پتروشیمی زاگرس در مهر ماه
مقدار فروش محصولات زاگرس در مهرماه نسبت به ماه گذشته ۲۳ درصد کاهش پیدا کرد.
کد خبر : ۲۶۴۲۸۹

بورس نیوز:

پتروشیمی زاگرس در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۱ مجموع درآمد‌های عملیاتی خود در این دوره یک‌ماهه را برابر با یک هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان شناسایی کرد و از ابتدای سال مالی تا انتهای مهرماه سال جاری نیز میزان درآمد‌های تجمیعی خود را ۱۴ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان به ثبت رساند.

"زاگرس" میزان درآمدی که در مهرماه سال جاری اعلام کرد از فروش محصولات در بازار‌های داخل و خارج از کشور بود که بیشترین درآمد را از فروش محصولات در بازار خارج از کشور با یک هزار و ۵۴۹ میلیارد تومان کسب کرد، این میزان درآمد دربرگیرنده ۹۴ درصد از درآمد ماهانه بود.

میزان سرمایه‌ای که زاگرس در ۷ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی تاکنون به ثبت رساند برابر با ۲۴۰ میلیارد تومان بود، همچنین گفتنی است که میزان درآمد به دست آمده در مهرماه ۲۳ درصد پایین‌تر از میانگین درآمدی در ۶ ماه گذشته بود.

میزان درآمد‌های گزارش‌شده "زاگرس"

درآمد ماهانه پتروشیمی زاگرس در مهرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۲۹ درصد کاهش را به دنبال داشت و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۲۴ درصد ریزش را در این دوره از خود بر جای گذاشت، از ابتدای سال مالی تا انتهای مهرماه نیز میزان درآمد‌های این پتروشیمی با رشد ۱۱ درصدی روبه‌رو بود.

پتروشیمی زاگرس در مهرماه از فروش محصولات متانول (داخلی و صادراتی) و بخار کسب درآمد کرد، اکنون در هفتمین ماه از سال جاری بیشترین میزان درآمدی که "زاگرس" به دست آورد مربوط به «متانول (صادراتی)» با یک هزار و ۵۴۹ میلیارد تومان بود.

«متانول (داخلی)» نیز با درآمدزایی ۷۴ میلیارد تومانی در جایگاه بعدی قرارگرفت، در مهرماه عنوان بیشترین نرخ فروش نیز به «متانول (صادراتی)» با ۸ میلیون و ۲۲۴ هزارتومان در ازای هر تن تعلق گرفت.

همان‌طور که گفته شد "زاگرس" بیشترین درآمدزایی را از فروش محصولات در بازار خارج از کشور داشت و از ابتدای سال مالی تاکنون که ۷ ماه از آن می‌گذرد حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان درآمدزایی از فروش این محصول داشته است.

پتروشیمی زاگرس در مهرماه مقدار فروش محصولات خود را بالغ‌بر ۲۶۹ هزارتن اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تا انتهای مهرماه نیز مقدار فروش محصولات این پتروشیمی برابر با ۲ میلیون و ۳۴۸ هزارتن گزارش کرد، مقدار فروش محصولات زاگرس در مهرماه نسبت به ماه گذشته ۲۳ درصد کاهش پیدا کرد.

بیشترین مقدار فروش محصول در اختیار «متانول (صادراتی)» با ۱۸۸ هزارتن بود، نرخ فروش این محصول همان‌طور که گفته شد ۸ میلیون تومان بود که نسبت به ماه گذشته ۳ درصد افزایش پیدا کرد.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر