بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
اشکان چهره نگار، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز؛

خودرو و پالایشگاهی ها دو صنعت پیشتاز هفته آتی

خودرو و پالایشگاهی ها دو صنعت پیشتاز هفته آتی
در هفته چهارم آبان شاخص کل با ثبت بازدهی هفتگی حدود ۰.۰۵- درصدی بدون تغییر بود و شاخص هم وزن بازدهی هفتگی کم‌تر از یک درصدی را ثبت کرد. میانگین ارزش معاملات خرد روزانه در این هفته حدود ۳هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته کاهش حدود ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. حقیقی‌ها هم به طور روزانه ۳۰۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.
کد خبر : ۲۶۴۳۱۵

خودرو و پالایشگاهی ها دو صنعت پیشتاز هفته آتی

بورس نیوز:

خودرو و پالایشگاهی ها دو صنعت پیشتاز هفته آتی

اشکان چهره نگار، کارشناس بازار سهام در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: بازار سهام به شکل نوسانی در هفته آتی به روند خود ادامه می‌دهد یعنی با وجود متغییر‌های فعلی ریزش عجیبی را تجربه نمی‌کند، از طرفی با ریسک‌های موجود افزایش شارپی را هم نخواهد داشت. در این بین صنعت خودرو به دلیل عرضه برخی از محصولات خودروسازان در بورس کالا جذابیت دارد و همچنین صنعت پالایشگاهی به خاطر بازارگردانی پالایش یکم و p/e forward پایین شرکت‌ها می‌تواند در چرخه جذابیت قرار گیرد.


شرکت‌های صادراتی را دنبال کنید


این فعال بازار سرمایه تشریح کرد: با وجود افزایش تورم جهانی، با توجه به اتفاقات مثبتی که از جانب آمریکا برای بازار کامودیتی رخ داده است به نظر می‌رسد ریسک زیادی برای کاهش این دست محصولات وجود ندارد همچنین رونق زیادی هم نمی‌توان برای آن‌ها متصور بود، احتمال دارد کامودیتی ها با روند کندی رشد کنند. احتمال وقوع برجام به صفر رسیده است، چراکه نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری  اعلام شده و مجلس آمریکا هم در اختیار جمهوری خواهان است. از طرفی بدون برجام دلار هم روند صعودی به خود می‌گیرد و بی شک این موضوع شرکت‌های صادراتی را متاثر می‌کند. در این بین اما انتشار اوراق ارزی در بورس شاید بتواند مقداری از تب و تاب افزایش نرخ دلار را کاهش دهد. باید گفت بی شک در میان مدت افزایش نرخ دلار را تجربه می‌کنیم که به طور قطع شرکت‌های صادراتی از این موضوع منتفع خواهند شد.


منتظر جهش در بازار نباشید


وی  با ابراز خوش بینی نسبت به بازار سهام عنوان کرد: خوش بینی صعود عجیب یا حرکت شارپی خوب، تلقی نمی‌شود، حتی رخ ندادن این اتفاق بهتر است و در مقابل شاخص کل به آرامی صعود کند. البته نمی‌توان برای شاخص کل عدد بالایی را متصور بود شاید در محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد قرار بگیرد حتی می‌تواند به یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد هم برسد اما معتقدم که بهتر است این اتفاق رخ ندهد چراکه بی شک بعد از آن نزول را شاهد خواهیم بود. صنایع صادرات محور در این شرایط مستعد رشد هستند، اوره، آمونیاک و پالایشی نیز بیشترین شانس را برای پیشتازی تا پایان سال دارند. نگاه کامودیتی‌ها به روابط میان آمریکا و چین است و درباره صنعت خودرو باید گفت با گشایش‌های انجام شده برای عرضه در بورس کالا تفاوت قیمت در فروش می‌تواند منجر به درآمدزایی شود.


رفتار هیجانی ممنوع


چهره نگار در پایان به بورس نیوز گفت: از طرفی افزایش قیمت در صنعت دارو هم برای آن دست از شرکت‌های که درگیر آن شده‌اند می‌تواند منجر به تحول و جهش در EPS شود به نظر می‌رسد صنایع یاد شده می‌توانند ظرفیت خوبی را برای پیشتازی تا پایان سال فراهم آورند. سرمایه‌گذاری باید با آگاهی کامل انجام شود، ۲ سال است که بازار سهام زیان می‌دهد در این حالت رفتار‌ها نباید هیجانی باشد. توصیه می‌شود که اگر حرکت شارپی و صعود خوبی در بازار دیده شد نباید با فروش دارایی‌های ضروری وارد بازار سرمایه شوند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
به بازار مسکن در کوتاه مدت امیدوار نباشید!
فرشید پورحاجت، دبیر کانون انبوه سازان استان تهران عنوان کرد؛

به بازار مسکن در کوتاه مدت امیدوار نباشید!

صندوق سرمایه‌گذاری املاک خط ربط بازار مسکن و سهام/ کامودیتی محورها را دنبال کنید
ندا کریمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

صندوق سرمایه‌گذاری املاک خط ربط بازار مسکن و سهام/ کامودیتی محورها را دنبال کنید

ارسال نظر