بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
ابوالفضل شهرآبادی، کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

حمایت کنید تا نقدینگی در بازار جریان بگیرد

حمایت کنید تا نقدینگی در بازار جریان بگیرد
حمایت‌هایی از جانب صندوق‌های توسعه و تثبیت برای بهبود شرایط بازار سهام انجام شده است، برخی معتقدند که این حمایت‌ها تاثیرگذار بوده و برخی دیگر بر این باورند که این مقدار حمایت‌ انجام شده کافی نبوده است. حمایت از سهام و دیگر اقدامات از آن دست فعالیت‌ها بوده که در جهت بهبود شرایط بازار سهام انجام شده است.
کد خبر : ۲۶۴۴۳۳

حمایت کنید تا نقدینگی در بازار جریان بگیرد

بورس نیوز: 

ابوالفضل شهرآبادی، کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: طبیعت شاخص کل نوسان است و هنگامی که ریزش زیادی را به خود می‌بیند با حمایتی برخورد می‌کند، که در معاملات روزهای گذشته شاهد آن بودیم. اگر شاخص مقاومت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را رد کند، به شرط مطلوب بودن وضعیت، می‌تواند به محدوده‌های بالاتر یعنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد هم برسد. باید گفت تحرکات مثبت در گروه خودرو هم شاید به خاطر عرضه برخی محصولات در بورس کالا باشد که توانست این صنعت را به نوعی لیدر بازار سهام کند و رشدی را در آن منجر شود.


دو ابهام بزرگ بازار سهام

این فعال بورسی با اشاره به سخت بودن پیش‌بینی روند بازار سهام تا پایان سال، تشریح کرد: سایه ریسک‌هایی از جنس سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر سر بازار سرمایه سنگینی می‌کند، از سویی دیگر موضوع برجام هم در شرایط سختی قرار دارد و احتمال گشایش در آن کم شده است. همچنین ناآرامی‌های اجتماعی هم بی‌شک می‌تواند بر روند بازار تاثیر منفی داشته باشد؛ به هر ترتیب این عوامل با وجود اینکه رشد نرخ دلار را منجر می‌شوند ولی کمک چندانی به رشد بازار سهام نمی‌کنند.


بازار سهام در دو راهی دلار و برجام


وی ادامه داد: انتظارات به نحوی است که رشد نرخ دلار بازار سهام را صعودی کند، اما با وجود ناآرامی‌ها حتی اگر این موضوع محقق شود، بورس صعودی نخواهد شد. موضوعاتی که به آن اشاره شد از ابهامات بورس است و بازار سهام را بیش از هر موضوعی تهدید می‌کند؛ اگر این ریسک‌ها مرتفع شوند، ممکن است در گروه خودرویی و بانکی رشدی را شاهد باشیم حتی احتمال دارد بازار هم با آن‌ها هم سو شود. اگر گشایش‌های برجامی رخ ندهد و دلار روند صعودی به خود بگیرد، صنایع صادراتی و دلاری مانند پالایشی‌ها و فلزات اساسی که عمده فعالیت آن‌ها صادرات است از پیشتازان بازدهی تا پایان سال شناخته می‌شوند.


حمایت کنید تا نقدینگی در بازار جریان بگیرد

شهرآبادی در پایان به بورس نیوز گفت: در شرایط فعلی بازار سهام بیش از پیش نیازمند حمایت از جانب صندوق‌های تثبیت و توسعه است، چراکه در این ماه‌ها سهام اصلاح نزولی را به خود دید. در صورت حمایت بازار می‌تواند، رشد کند و مهمترین اقدامی که باید نهاد‌های نظارتی و بازیگران بزرگ بورسی انجام دهند، حمایت از معاملات و بالا بردن حجم آن است، تا پول جدید به سمت بازار هدایت شود.

پایان مطلب/

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
۲ عاملی که بازار را قرمزپوش کرد/ ۲ گروه مناسب سرمایه گذاری
احسان خاتونی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

۲ عاملی که بازار را قرمزپوش کرد/ ۲ گروه مناسب سرمایه گذاری

خودرو و پالایشگاهی ها دو صنعت پیشتاز هفته آتی
اشکان چهره نگار، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز؛

خودرو و پالایشگاهی ها دو صنعت پیشتاز هفته آتی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ننگ بر این دولت دزد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
دولت دزد سرمایه مردم.سهم 56هزار تومنی پارس الکتریک شده 5 هزار تومن. سهم 2000 تومنی پارس مینو شده 200 تومن. سهم 5000 تومنی آپ شده 500 تومن.