بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
در ۷ ماهه سال جاری رقم خورد؛

صادرات ۱۳ هزار تن ورق سرد

بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، ۱۳ هزار تن ورق سرد نیز در این مدت صادر شده که نسبت به میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد بیشتر است.
کد خبر : ۲۶۴۴۷۶

صادرات ۱۳ هزار تن ورق سرد

بورس نیوز: بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، طی هفت ماهه امسال یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به یک میلیون و ۴۸۶ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد بیشتر شده است.

صادرات سایر اقلام فولادی در مجموع هفت ماهه ۱۴۰۱، همچون مقاطع تخت، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افت صادرات چهار درصدی برای محصولات فولادی و افت ۴۶ درصدی برای مقاطع تخت و آهن‌اسفنجی ثبت شده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، یک میلیون و ۵۸۰ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که یک میلیون و ۴۱۵ هزار تن آن میلگرد (با رشد هشت درصدی نسبت به سال گذشته)، ۹۱ هزار تن نبشی، ناودانی و سایر مقاطع (با افت ۱۳ درصدی) و ۷۴ هزار تن تیر آهن (با افت یک درصدی) صادر شده که در مجموع نسبت به صادرات این مقاطع در هفت ماهه ۱۴۰۰، افزایش شش درصدی رخ داده است.

صادرات شمش فولاد (فولاد میانی) با رشد ۱۸ درصدی از چهار میلیون و ۵۷ هزار تن به چهار میلیون و ۷۹۹ هزار تن رسیده است.

از مجموع کل شمش صادر شده، یک میلیون و ۳۳۵ هزار تن سهم اسلب است که صادرات آن در هفت ماهه امسال ۳۶ درصد کمتر از میزان صادر شده در مدت مشابه سال گذشته است. همچنین۸۶۰ هزار تن بیلت‌وبلوم صادر شده که چهار درصد بیش از میزان صادرات آن در هفت ماهه ۱۴۰۰ است.

صادرات محصولات فولادی چهار درصد نسبت به صادرات آن در هفت ماهه سال گذشته کاهش یافته و از یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن صادرات در نیمه نخست ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۴۲۳ هزار تن در مجموع هفت ماهه ۱۴۰۱ رسیده که ۳۵۸ هزار تن آن در مهر ماه صادر شده و الباقی متعلق به نیمه نخست سال است.

همچنین، در هفت ماه ابتدایی امسال، ۲۰۱ هزار تن مقاطع تخت و ۳۷۸ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده که به نسبت ۳۶۹ هزار تن مجموع مقاطع تخت فولادی و ۶۹۸ هزار تن آهن اسفنجی ادر شده در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، هر یک کاهش ۴۶ درصدی را تجربه کرده است.

از میزان مقاطع تخت فولادی صادر شده، با کاهش ۵۱ درصدی ۱۴۱ هزار تن ورق گرم، با کاهش ۳۰ درصدی ۴۷ هزار تن ورق پوشش‌دار صادر شده است. ۱۳ هزار تن ورق سرد نیز در این مدت صادر شده که نسبت به میزان صادرات آن در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸ درصد بیشتر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر