بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
پایگاه تخصصی آموزش و تحلیل رمزارزها و فناوری بلاکچین
به لطف پیشرفت‌هایی که در زمینه علم و فناوری انجام شده است، هیچ شکی وجود ندارد که مفاهیمی مانند بلاکچین و بیت کوین محبوبیت زیادی به‌دست آورده‌اند.
کد خبر : ۲۶۴۴۷۸

پایگاه تخصصی آموزش و تحلیل رمزارزها و فناوری بلاکچین

بورس نیوز: به لطف پیشرفت‌هایی که در زمینه علم و فناوری انجام شده است، هیچ شکی وجود ندارد که مفاهیمی مانند بلاکچین و بیت کوین محبوبیت زیادی به‌دست آورده‌اند. ارز‌های دیجیتال این روز‌ها موضوع بحث بسیاری از افراد هستند و معمولا توجه زیادی به اتریوم، بیت کوین و ارز‌های بالقوه ارزشمند دیگری شده که طی چند سال آینده سودآوری زیادی خواهند داشت.

اما این بین باید حواس کسانی که می‌خواهند به‌عنوان سرمایه‌گذار وارد این حوزه شوند یا شغلی را در این زمینه شروع کنند، به خطرات بالقوه و عمل نکردن بدون دانش باشد.

متاسفانه افراد زیادی بدون این‌که خودشان نسبت به ارز‌های دیجیتال اطلاعات کامل به‌دست آورند، تنها به علت حرف سایرین سرمایه‌شان را وارد این بازار می‌کنند؛ بنابراین مرجعی مانند اینوکس تصمیم به ارائه محتوای تخصصی در حوزه فناوری بلاکچین و رمزارز‌ها گرفته است. محتوای آموزشی و تحلیلی اینوکس همراه با نقشه راه مطالعاتی و سطح بندی مشخص منتشر می‌شود تا همه بتوانند با توجه به دانش فنی خود به‌صورت هدفمند از آن استفاده کنند.

اما برای این‌که بدانید چرا بلاکچین و ارز‌های دیجیتال در دنیای اقتصاد و فناوری امروز بسیار مهم هستند و چرا وبلاگ اینوکس محوریت فعال خود را روی این موضوع گذاشته است، در ادامه به‌طور خلاصه دلایلی را برای آن ذکر کرده‌ایم.

اهمیت بلاکچین

• بلاکچین صنایع زیادی را متحول خواهد کرد. بسیاری از حوزه‌ها از بانکداری و مالی گرفته تا کشاورزی و زنجیره تامین و امور سلامت و آموزش می‌توانند از بلاکچین استفاده کنند. ارزیابی که شرکت دیلویت انجام داده است نشان می‌دهد که ۸۱ درصد مدیران ارشد و شرکت‌کنندگان در این ارزیابی اعتقاد دارند که فناوری بلاکچین، به‌شکل گسترده‌ای مقیاس‌پذیر بوده و توجه عموم را جلب کرده است.

• تعداد تقاضا‌های شغلی برای بلاکچین افزایش یافته است. به‌نحوی که شرکت‌ها حالا می‌دانند اگر بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال را نپذیرند، مزیت رقابتی خود را از دست خواهند داد.

• فناوری بلاکچین جهانی است. بلاکچین یک زیرساخت جهانی است که می‌تواند اطلاعات را ذخیره کند و به هرجای دنیا انتقال دهد.

بدون شک موارد بالا تنها تعدادی از مزیت‌های بلاکچین را نشان می‌دهند و این فناوری کاربرد‌های به مراتب گسترده‌تری دارد.

چرا آینده به ارز‌های دیجیتال تعلق دارد؟

اگر می‌خواهید در حوزه کریپتو سرمایه‌گذاری کنید، اولین گامی که باید بردارید کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارز‌های دیجیتال توسط مقاله‌های منتشرشده در اینوکس است. سرمایه‌گذاری بدون دانش را روی هیچ ارزی توصیه نمی‌کنیم، اما چرا توجه افراد به ارز‌های دیجیتال جلب شده است؟ چون:

• کاربران با استفاده از ارز‌های دیجیتال می‌توانند خدمات و کالا‌های مورد نیاز خود را بدون نیاز به وجود واسطه، بخرند. امروزه سایت‌های زیادی انواع ارز‌ها از جمله بیت کوین، اتریوم و لایت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت پذیرفته‌اند.

• مجموع عرضه بعضی از ارز‌های دیجیتال محدود است؛ بنابراین از آن‌ها می‌توان به‌عنوان یک ذخیره ارزش نام برد. بیت کوین بهترین ادعا برای این مثال است، چون تنها ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد.

• مهم‌ترین مزیت استفاده از ارز‌های دیجیتال و بلاکچین حفظ حریم خصوصی کاربران است. به‌نحوی که افراد بدون لو رفتن هویتشان می‌توانند تراکنش‌های خود را انجام دهند.

• نکته بعدی این‌که افرادی که هیچ دسترسی به خدمات سنتی بانکداری ندارند، می‌توانند به کمک ارز‌های دیجیتال وارد سیستم مالی شوند و از خدمات لازم استفاده کنند.

وظیفه اینوکس در قبال علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی

با توجه به توضیحاتی که در بالا دادیم، حتما با اهمیت رمزارز‌ها و مفهوم بلاکچین آشنا شدید. اما پیدا کردن منابع کاملی که مفاهیم این حوزه را به زبان خیلی ساده و مختصر توضیح داده باشند، خیلی سخت است. خوشبختانه مدیران و نویسندگان اینوکس به این دغدغه توجه داشته‌اند و با انتشار پایه‌ترین مباحث سعی کرده‌اند کاربران را بیشتر با ارز‌های محبوب بازار یا مباحث کاربرد دیگری مانند نحوه استخراج اتریوم، آشنا کنند.

زمانی که شما بتوانید اطلاعات خوبی از ارز مورد نظر خود، نقشه راهی که دارد، احتمال رشد قیمت آن در آینده یا موارد دیگر داشته باشید، می‌توانید با دید بهتری روی آن ارز سرمایه‌گذاری کنید.

همچنین اگر بخواهید به‌عنوان یک شاغل وارد این حوزه شوید یا احتمال‌های گوناگون آن را بسنجید، اینوکس با انتشار مقاله‌های تخصصی خود این نوید را داده است.

نکته بهتر دسته‌بندی مطالب در دسته‌های آموزش، تکنولوژی‌ها، تحلیل و سرمایه‌گذاری و اخبار است تا براساس نیاز خود از مطالب استفاده کنید یا از اخبار روز دنیای کریپتو عقب نمانید.

رسالت اینوکس افزایش آگاهی کاربران جامعه کریپتوکارنسی و اطلاع‌رسانی بیشتر در این مورد است تا همه از اهمیت ارز‌های دیجیتال و پتانسیل بلاکچین آگاه شوند. همچنین مدیران این سایت، در آینده نزدیک سرویس‌ها و ابزار‌هایی را معرفی خواهند کرد که تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. برای مطالعه بیشتر به این وبلاگ به آدرس https://invex.ir/blog/ مراجعه کنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر