بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
وزیر اقتصاد با اشاره به وضعیت تأمین ارز دارو گفت: دولت در این زمینه که با سلامت مردم ارتباط دارد به هیچ وجه کوتاهی نخواهد کرد و با رایزنی با بانک مرکزی ارز لازم برای واردات تخصیص داده شد.
کد خبر : ۲۶۴۴۸۸

تخصیص ارز به واردات دارو

بورس نیوز: سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه تورم تولید کننده کاهش یافته اظهار کرد: برخی از صاحب نظران اقتصادی این کاهش را به معنای رکود ارزیابی کرده اند که درست نبوده و شاهد رونق در اقتصاد هستیم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ شاهد افزایش تولید و فروش بوده که نشان دهنده رونق در این بخش است.

وی افزود: وضعیت فعالیت در سازمان اموال تملیکی تغییر یافته به طوریکه شاهد افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی انهدام کالای قاچاق هستیم به طوریکه در ۷ ماه امسال رشد ۴۷۰ درصدی انهدام کالای قاچاق را شاهد هستیم.

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه به وضعیت تأمین ارز دارو اشاره کرده و اظهار کرد: دولت در این زمینه که با سلامت مردم ارتباط دارد به هیچ وجه کوتاهی نخواهد کرد و با رایزنی با بانک مرکزی ارز لازم برای واردات تخصیص داده شد.

خاندوزی از پیشران‌های اقتصادی دولت نام برد و اضافه کرد راه‌آهن چابهار زاهدان بیش از ۶۳ درصد تا انتهای آبان ماه پیشرفت فیزیکی نشان می‌دهد و طرح آب سنندج هم به زودی افتتاح می‌شود.

خاندوزی در ادامه با اشاره به جزئیات تورم خاطرنشان کرد: تورم فصلی بخش صنعت در تابستان ۱۴.۸ درصد کاهش پیدا کرده و به منفی ۲.۳ درصد رسیده است؛ همچنین تورم نقطه به نقطه بخش صنعت تابستان، ۱۶.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به تورم نقطه به نقطه تولیدکنندگان بخش معدن بیان کرد: تورم این بخش ۱۴ واحد درصد کاهش پیدا کرده است؛ همچنین تورم سالانه تولیدکنندگان در بخش معدن نیز ۲۱.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: تورم در حوزه خدمات افزایشی بوده و از ۲.۴ درصد در بهار به ۱۶.۲ درصد در تابستان افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به تولید در ۶ ماه ابتدایی سال جاری توضیح داد: در ۶ ماهه اول سال شرکت‌های بزرگ معدنی ۱۲.۷ درصد و شرکت‌های صنعتی بزرگ ۵.۳ درصد افزایش تولید داشته اند.

خاندوزی با بیان اینکه شورای پول و اعتبار درباره نرخ سود بانکی تصمیم گیری می‌کند ادامه داد: قرار بود در جلسه قبلی شورا در این باره تصمیم گیری شود که این موضوع به جلسه آینده موکول شد.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره مالیات بر عایدی سرمایه بیان کرد: از مجلس و شخص رئیس مجلس درباره پیگیری این موضوع تشکر می‌کنم، وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت در کمیسیون اقتصادی شرکت می‌کند، اصرار داریم که مالیات بر سفته بازی در این دولت اجرا شود و این موضوع جزو اولویت‌های دولت بوده و از نان شب واجب‌تر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر