بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
انتشار اوراق اجاره شرکت واسط مالی خرداد دوم؛

"کگل" تأمین مالی می‌کند

مبلغ اسمی هر ورقه اوراق برابر با ۱۰۰ هزار تومان، تعداد اوراق قابل انتشار نیز ۶۸ میلیون ورقه بود، همچنین مبلغ اوراق اجاره قابل انتشار نیز برابر با مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسید.
کد خبر : ۲۶۴۵۲۰

بورس نیوز:

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در نظر دارد نسبت به تأمین مالی از طریق انتشار اوراق اجاره توسط شرکت واسط مالی خرداد دوم اقدام کند. شرکت واسط مالی خرداد دوم مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق اجاره از طریق بورس اوراق بهادار تهران را به منظور خرید ۲۷,۴۶۳,۶۵۱,۰۵۱ سهم شرکت مجتمع فولاد سیرجان را با قیمت ۳۴۷۶ ریال از شرکت معدنی و صنعتی کل گهر خریداری کرد.

معامله‌ای که ثمن آن برابر با مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود، پس از آن نیز واسط مالی خرداد دوم اقدام به واگذاری "کگل" به مبلغ ۱۱ هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان جهت تضمین تعهدات آن شرکت کرد. در حالی که کمترین رتبه اعتباری مورد قبول در این نوع تامین مالی ۳B بوده، این شرکت از رتبه اعتباری A+ برخوردار است.

تامین مالی از بازار سهام به نفع صنعت، اشتغال و سهامداران

با توجه به نرخ بازده اوراق، افرادی که سرمایه‌های مازاد دارند از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد و با تجمیع دارایی‌های خرد شرکت‌های تولیدی امکان خلق ارزش و توسعه اشتغال را خواهند داشت به نحوی که با نرخ‌های به مراتب پایین‌تر از بازار پول با مبالغی بسیار بیشتر و بازپرداختی بلند مدت امکان خواهند داشت تا طرح‌های توسعه را با نرخ‌های جذابی تکمیل کنند و جامعه را از عواید آن منتفع کنند.

یکی از تامین مالی‌های کم هزینه برای شرکت‌ها پس از افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات استفاده از اوراق بدهی است که این بار گل گهر تامین مالی از محل اوراق اجاره با توثیق سهام را اجرایی کرد.

موضوع فعالیت اصلی گل گهر در اساسنامه آن، اکتشاف و استخراج، بهره برداری از معادت فلزی از جمله سنگ آهن و تولید سنگ آهن دانه بندی شده کنسانتره، گندله، فولاد و انواع محصولات فولادی، نصب و راه اندازی، تعمیرات و نگهداری، بازرسی، سرویس تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز شرکت و ... آمده است.

مبلغ اسمی هر ورقه اوراق برابر با ۱۰۰ هزار تومان، تعداد اوراق قابل انتشار نیز ۶۸ میلیون ورقه بود، همچنین مبلغ اوراق اجاره قابل انتشار نیز برابر با مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسید، نوع اجاره آن نیز به شرط تملیک و با نام اعلام شد. باید گفت که این اوراق ۴ ساله بوده و آخرین اجاره‌بها به تنها دارنده این اوراق تا پایان دوره پرداخت، خواهد شد.

خلق ارزش به روش گل‌گهر

گل‌گهر را می‌توان یکی از شرکت‌های پیشتاز در بکارگیری از ابزار‌های مالی دانست چرا که تاکنون بیش از ۸هزار میلیارد تومان از بازار بدهی تامین مالی کرده؛ اقدامی که منجر به پیشبرد اهداف توسعه‌ای این شرکت بوده است.

از طرفی گل‌گهر به جای عرضه گسترده سهام برای تامین مالی با توثیق دارایی‌های خود هم از بازار سهام حمایت‌ لازم را انجام می دهد، شرایط لازم را برای بهره مندی سرمایه گذاران خرد فراهم کرده و نیز با تامین منابع لازم برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای در راستای افزایش بیش از پیش حقوق سهامداران خود تلاش می‌کند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۵۴۷ میلیارد تومان درآمد صادراتی گل گهر
"کگل" گندله و کنسانتره خشک را در بازار صادراتی فروخت؛

۵۴۷ میلیارد تومان درآمد صادراتی گل گهر

صنعت سنگ آهن با احیای برجام تقویت می شود،نمی شود؟!
رئیس انجمن سنگ آهن ایران در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد

صنعت سنگ آهن با احیای برجام تقویت می شود،نمی شود؟!

ارسال نظر