بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
ایران سهم ۱.۹ درصدی از کل تولید خودرو‌های سواری دنیا طی ۹ ماهه امسال داشته است و دهمین تولیدکننده بزرگ این نوع خودرو‌ها در جهان شناخته شده است.
کد خبر : ۲۶۴۵۳۵

ایران دارای سهم ۱.۹درصدی کل تولید خودروهای سواری دنیا

بورس نیوز: انجمن تولیدکنندگان خودرو اروپا کل خودرو‌های سواری تولیدی در دنیا طی ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی را ۴۹ میلیون و ۸۱۷ هزار دستگاه اعلام کرد.

تولید خودرو‌های سواری در دنیا طی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر۲۰۲۲ با رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ۹ ماهه نخست سال قبل ۴۵ میلیون و ۶۹۶ هزار دستگاه خودرو سواری در دنیا تولید شده بود.

این انجمن تخصصی اروپایی از رشد قابل توجه تولید خودرو‌های سواری در ایران طی ۹ ماهه سال جاری میلادی خبر داده است.

ایران در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال گذشته ۷۲۳ هزار و ۷۲۶ دستگاه خودرو سواری تولید کرده بود، اما در مدت مشابه سال جاری تولید خودرو‌های سواری در ایران با رشد ۳۱.۲ درصدی مواجه شده و به ۹۴۹ هزار و ۸۱۷ دستگاه رسیده است.

بر اساس این گزارش، ایران سهم ۱.۹ درصدی از کل تولید خودرو‌های سواری دنیا طی ۹ ماهه امسال داشته است و دهمین تولیدکننده بزرگ این نوع خودرو‌ها در جهان شناخته شده است.

ایران در ۹ ماهه سال قبل در رتبه سیزدهم قرار گفته بود، اما با رشد قابل توجه تولیدات خود در ۹ ماهه سال جاری میلادی توانسته است سه کشور روسیه، جمهوری چک و اسلواکی را کنار بزند.

ایران در ۹ ماهه امسال حتی بیشتر از فرانسه خودرو سواری تولید کرده است. فرانسه در ۹ ماهه سال جاری میلادی تنها ۶۹۳ هزار دستگاه خودرو سواری تولید کرده است که بسیار کمتر از تولیدات بیش از ۹۴۹ هزار دستگاهی ایران است. انگلیس، ترکیه، اندونزی، ایتالیا، جمهوری چک، اسلواکی و سوئد نیز از دیگر کشور‌هایی هستند که تولید خودرو سواری کمتری نسبت به ایران داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر