بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
بیشترین خروج سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از بخش مخابرات بود؛

رفت و آمدهای "شستا" در شرکت‌های غیر بورسی

رفت و آمدهای
شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در ابان ماه سال جاری از محل سود سهام محقق شده درآمدی کسب نکرد.
کد خبر : ۲۶۴۶۰۶

رفت و آمدهای شستا در شرکت‌های غیر بورسی+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در آبان ماه منتشر کرد مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را در این دوره ۱۴۸ هزار و ۸۴۴ میلیارد تومان به ثبت رساند، "شستا" در این دوره تنها در حوزه بازار سرمایه سرمایه‌گذاری‌های خود را انجام داد و در بخش غیربورسی میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را خارج کرد.

در صورت خلاصه وضعیت سرمایه‌گذاری‌های به تفکیک "شستا" آمده است که بیشترین خروج سرمایه‌گذاری از شرکت‌های غیر بورسی متعلق به بخش «مخابرات» با مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان بود و پس از آن نیز بخش‌های «عرضه برق، گاز و بخار آب» و «کشاورزی دامپروری و خدمات وابسته» عمده‌ترین خروج سرمایه‌گذاری را به همراه داشته است.

رفت و آمدهای شستا در شرکت‌های غیر بورسی+بورس نیوز

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در بیشتر ادوار پشت سر گذاشته روند سرمایه‌گذاری یکسانی را به همراه داشت اما؛ شستا در بازه زمانی مشخص در ۲ دوره سرمایه‌گذاری‌های خود را از شرکت‌های غیر بورسی خارج کرده است.

در اولین نقطه‌ای که "شستا" میزان سرمایه‌گذاری خود را از پرتفوی غیربورسی خارج کرد مربوط به خردادماه ۱۴۰۱ بود که پس از یک ماه وقفه بار دیگر به همان مبلغ سرمایه‌گذاری‌های خود را در این حوزه آغاز کرد، پس از گذشت ۵ ماه بار دیگر این اتفاق رخ داد و در آبان ماه مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌گذاری‌های خود را در شرکت‌های غیر بورسی به صفر رساند.

نکته‌ای که لازم به ذکر است مربوط به بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های خارج از بورس است، میزان سرمایه‌گذاری که از این شرکت‌های غیر بورسی خارج شد در بخش صورت خلاصه سرمایه‌گذاری‌ها به تفکیک گروه صنعت به ثبت رسید اما؛ در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های غیر بورسی به ثبت نرسیده است.

در پایان این مطلب گفتنی است که "شستا" در آبان ماه ۱۴۰۱ (سال منتهی به خردادماه ۱۴۰۲) از سود سهام محقق‌شده درآمدی را کسب نکرد، بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی "شستا" نیز در اختیار شرکت «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین» با مبلغی بالغ‌بر ۶۵ میلیارد تومان بود و این مبلغ نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در این شرکت ۱۵ میلیارد تومان کاهش یافت.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر