بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
عملکرد مثبت از سوی سیمان کردستان جهت کاهش هزینه‌های مالی؛

تداوم روند صعودی درآمدزایی "سکرد"

تداوم روند صعودی درآمدزایی
هزینه‌های مالی "سکرد" بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان شناسایی شد که با توجه به مبلغ ثبت‌شده در دوره مالی گذشته با عملکرد مثبتی همراه بود.
کد خبر : ۲۶۴۶۲۲

تداوم روند صعودی درآمدزایی

بورس نیوز:

شرکت سیمان کردستان در گزارش صورت‌های مالی تلفیقی سالانه منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ (حسابرسی نشده) مجموع درآمد عملیاتی خود طی این دوره سالانه را برابر با ۵۳۰ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رساند، میزان درآمدی که در پایان سال مالی خود به ثبت رسید افزایش ۶۱ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته به همراه داشت، به‌گونه‌ای که در سال مالی گذشته میزان درآمدی که از خود بر جای گذاشته بود بالغ‌بر ۳۳۰ میلیارد تومان بود.

بهای تمام‌شده درآمد عملیاتی "سکرد" در انتهای شهریورماه برابر با ۲۹۱ میلیارد تومان بود که نیمی از درآمد عملیاتی را در برگرفته بود و بر همین اساس "سکرد" به سود ناخالص ۱۲۰ میلیارد تومانی رسید.

سود ناخالصی که سیمان کردستان در پایان این دوره سالانه از خود بر جای گذاشت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد، به‌گونه‌ای که از مبلغ ۱۵۸ میلیارد تومان سود ناخالص به مبلغ کنونی رسید.

تداوم روند صعودی درآمدزایی

هزینه‌های مالی سیمان کردستان در پایان شهریورماه بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان شناسایی شد که با توجه به مبلغ ثبت‌شده در دوره گذشته با عملکرد مثبتی همراه بود و شاهد کاهش ۲۷ درصدی هزینه‌های مالی بود و همان‌طور که در نمودار خواهید دید، هزینه‌های مالی این شرکت سیمانی در سال‌های گذشته روند نزولی را در پیش‌گرفته است.

تداوم روند صعودی درآمدزایی

مجموع سود عملیاتی شرکت سیمان کردستان در پایان سال منتهی به شهریورماه ۱۴۰۱ از مبلغ ۹۹ میلیارد تومان با افزایش ۲۰ درصدی طی دوره یک‌ساله به ۱۱۹ میلیارد تومان رسید، سود خالص این شرکت سیمانی در پایان شهریورماه سال جاری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان ارائه شد که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش را از خود بر جای بگذارد، همچنین سود خالص در ازای هر سهم نیز طی این دوره ۴۵ تومان اعلام شد.

صورت‌وضعیت مالی (تلفیقی) "سکرد"

"سکرد" در گزارش صورت‌وضعیت مالی تلفیقی خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را ۵۸۱ میلیارد تومان ارائه کرد، این شرکت شاهد رشد ۸۲ درصدی دارایی‌های خود نسبت به پایان سال مالی گذشته بود، بیشترین دارایی در اختیار بخش «دارایی‌های ثابت مشهود» با ۲۵۷ میلیارد تومان بود.

تداوم روند صعودی درآمدزایی

بخش دارایی‌های ثابت مشهود نسبت به پایان سال گذشته ۴۲ درصد رشد را به همراه داشت و پس‌ازآن نیز «موجودی مواد و کالا» با ۲۰۲ میلیارد تومان در بخش دارایی‌های جاری قرار گرفت که افزایش ۱۷۵ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته به ثبت رسانده است.

سیمان کردستان در این دوره سالانه میزان سرمایه خود را مبلغی بالغ‌بر ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد که در مقایسه با پایان سال گذشته بدون تغییر باقی ماند و همچنین این شرکت سیمانی در این دوره به سود انباشته ۱۰۱ میلیارد تومانی رسید، این در صورتی است که در پایان سال مالی گذشته سود انباشته ۱۹ میلیارد تومانی را از خود بر جای گذاشته بود.

تفکیک درآمد عملیاتی سیمان کردستان

میزان درآمد عملیاتی تلفیقی سیمان کردستان در این دوره سالانه ۵۳۰ میلیارد تومان به اطلاع سهامداران رسید اما؛ سکرد در این دوره به‌تن‌هایی ۴۸۶ میلیارد تومان از درآمد عملیاتی را به نام خود زد و این مبلغ به‌دست‌آمده حاصل از فروش محصولات در بازار داخلی و صادراتی بود.

محصولاتی که سیمان کردستان در این دوره سالانه به فروش رساند شامل آهک، سیمان و کلینکر بود که بیشترین درآمدزایی با فروش کلینکر در بازار صادراتی با مبلغ ۲۳۷ میلیارد تومان صورت گرفت.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۵۷ درصدی درآمد تجمیعی
سیمان کردستان با ۳ محصول وارد معاملات شهریورماه شد؛

رشد ۵۷ درصدی درآمد تجمیعی "سکرد"

رشد قابل توجه ۱۰۷ درصدی درآمد‌های
«آهک» محصول پرطرفدار سیمان کردستان در بازار داخل و خارج از کشور بود؛

رشد قابل توجه ۱۰۷ درصدی درآمد‌های "سکرد"

ارسال نظر