بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
برای واردکنندگان انجام شد؛

افزایش سقف تسهیلات ارزی کالا‌های اساسی

بانک مرکزی به منظور تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی برای واردکنندگان کالا‌های اساسی سقف تسهیلات ارزی کالا‌های اساسی را از ۲۰ به ۶۰ میلیون یورو افزایش داد.
کد خبر : ۲۶۴۶۹۷

افزایش سقف تسهیلات ارزی کالا‌های اساسی

بورس نیوز: بانک مرکزی به منظور تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی برای واردکنندگان کالا‌های اساسی سقف تسهیلات ارزی کالا‌های اساسی را از ۲۰ به ۶۰ میلیون یورو افزایش داد.

ضمن اینکه سقف حواله‌جات ارزی نیز از ۵ به ۳۰ میلیون یورو افزایش یافته است؛ همچنین کارمزد انتقال ارز از منابع نیکو در تامین و تخصیص منابع ارزی برای کالا‌های اساسی از ۱/۵ درصد به نیم درصد کاهش یافت.

در همین راستا نیز عباس حاجی زاده؛ دبیر اتحادیه واردکنندگان دام و طیور ایران در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی به دلیل تامین و تخصیص به موقع منابع ارزی و تدابیر اخیر این بانک ازجمله افزایش سقف تسهیلات و حواله‌جات ارزی کالا‌های اساسی و کاهش ۷۰ درصدی کارمزد انتقال ارز که موجب آرامش در حوزه تامین کالا‌های اساسی کشور شده است، قدردانی کرد.

همچنین در بخشی از این نامه آمده است:ذخایر کالا‌های اساسی کشور در وضعیت کاملا مطلوبی به سر می‌برد و این امر سبب شده است این کالا‌ها همچنان با قیمت تمام شده پایین تری نسبت به سایر کالا‌ها در سبد غذایی مردم قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر