بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
تصویب دهمین آئین‌نامه مرتبط با قانون جهش تولید دانش‌بنیان
سخنگوی دولت گفت:دهمین آئین‌نامه مرتبط با قانون جهش تولید دانش‌بنیان به تصویب رسید و این روند نشان از تصمیم قاطع دولت در اجرایی کردن تمام مفاد این قانون و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.
کد خبر : ۲۶۴۷۱۱

تصویب دهمین آئین‌نامه مرتبط با قانون جهش تولید دانش‌بنیان

بورس نیوز: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۸ آذر ماه) ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، اظهار کرد: مردم ما مجاهدت‌ها و تلاش‌های پرستاران را که همیشه توأم با صبوری و حسن خلق بوده را هرگز فراموش نمی‌کنند و قدردان تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها هستند.

سخنگوی دولت با اشاره به ادامه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ عنوان کرد: امشب سومین بازی تیم ملی فوتبال را خواهیم داشت که برای بازیکنان آرزوی موفقیت داریم و امید است همچون بازی قبل که شادی را برای همه ایرانیان به ارمغان آوردند این بار نیز با اتحاد و انسجام خوبی که وجود دارد و با تلاش و روحیه هرچه بیشتر شاهد نتیجه خوبی باشیم.

بهادری جهرمی بیان کرد: در جلسه اخیر روز یکشنبه، هیئت دولت مصوبات متعددی داشت که به سه مورد از آن‌ها اشاره می‌کنم. دولت در اجرای ماده ۵ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، آئین‌نامه‌ای را به منظور واگذاری بلاعوض دارایی‌های فکری و دستاورد‌های پژوهشی و حق بهره‌برداری از آن‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان را به تصویب رساند که مطابق آن به همه مراکز آموزشی و پژوهشی کشور مجوز داده می‌شود که بتوانند دستاورد‌های پژوهشی خود را به صورت بلاعوض به کلیه پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور واگذار کنند که بتوانند از آن‌ها در جهت حل مسائل کشور بهره‌برداری شود.

وی تاکید کرد: این آئین‌نامه می‌تواند گام بزرگی در جهت مانع‌زدایی و تسهیل تجاری‌سازی در دستاورد‌های پژوهشی باشد تا مشارکت هرچه بیشتر نظام علمی و پژوهشی کشور را در جهت حل چالش‌های ملی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان پیش ببرد. این آئین‌نامه، دهمین مورد از آئین‌نامه‌های مرتبط با قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود که در این مدت کوتاه پس از تصویب این قانون در هیئت دولت به تصویب رسید. این روند نشان از تصمیم قاطع هیئت وزیران در اجرایی کردن تمام مفاد این قانون و سرعت‌بخشی و شتاب‌بخشی جدی به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در کشور دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر