بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت:

کاهش تعرفه صادراتی گوجه به نیم درصد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با وضع تعرفه صادراتی گوجه فرنگی از سوی وزارت جهاد کشاورزی بر اساس هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان سبب شد.
کد خبر : ۲۶۴۷۸۲

کاهش تعرفه صادراتی گوجه به نیم درصد

بورس نیوز: علی باستین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به مدیریت صادرات گوجه فرنگی و فروش مطلوب در بازار داخلی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: با وضع تعرفه صادراتی گوجه فرنگی از سوی وزارت جهاد کشاورزی بر اساس هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان سبب شد مزیت صادرات این محصول به بازار‌های خارجی از دست برود.

وی تعیین این میزان تعرفه صادراتی سبب ماندن محصول در مزارع کشاورزی دانست و بیان کرد: با تعیین تعرفه صادراتی سبب شد محصول گوجه فرنگی برداشت نشود و زمینه ضرر کشاورزان فراهم شود.

وی با اشاره به پیگیری برای کاهش تعرفه صادرات محصول گوجه فرنگی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست وزارت جهاد کشاورزی بر کاهش تعرفه صادرات محصول گوجه فرنگی تا ۶ هزار تومان موافقت کرد، ولی مشکلات کشاورزان برطرف نشد و فروش صادراتی حداقل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر به ادامه پیگیری برای کاهش تعرفه صادرات این محصول خاطر نشان کرد: با موافقت وزیر جهاد کشاورزی تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی به نیم درصد ۱۳ هزار تومان رسید و اکنون کشاورزان برای صادرات هر کیلوگرم صادرات گوجه فرنگی ۶۵۰ ریال پرداخت می‌کنند.

باستین تعیین تعرفه جدید را سبب رونق محصول گوجه فرنگی، صادرات و رضایت کشاورزان دانست و اضافه کرد: با تعیین این میزان تعرفه، گوجه فرنگی خارج از فصل در بازار‌های داخلی با قیمت مناسب تأمین شد.

وی بیان کرد: بر این اساس گوجه فرنگی کاران تا پایان آذرماه جاری فرصت دارند با اظهار کالا در گمرک‌های استان‌های مبدأ مجاز به صادرات محصول خود با تعرفه جدید اقدام کنند.

باستین ادامه داد: عوارض تعیین شده شناور بوده و با تغییر میزان تولید و قیمت مصرف کننده در بازار داخلی و سایر عوامل، قابل تغییر است و مسئولان مربوطه در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر