بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
ایران با تهدید؛ راضی به مذاکره نمی‌ شود
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کاخ سفید می‌داند که جمهوری اسلامی ایران با تهدید؛ راضی به مذاکره نمی‌شود.
کد خبر : ۲۶۴۹۱۱

ایران با تهدید؛ راضی به مذاکره نمی‌ شود

بورس نیوز: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه مسئولیت پذیری آمریکایی‌ها را در قبال مذاکرات احیای برجام ضروری دانست و اظهار کرد: کاخ سفید می‌داند که جمهوری اسلامی ایران با تهدید؛ راضی به مذاکره نمی‌شود.

کنعانی درباره مواضع متناقض آمریکایی‌ها در قبال مذاکره و در عین حال؛ اعلام تمرکز بر ناآرامی‌ها در ایران افزود: تناقض رفتاری و گفتاری آمریکایی‌ها، موضوع جدیدی نیست. نداشتن التزام عملی آنان به برجام بود که سبب شد هم مانع بهره برداری ایران از منافع اقتصادی برجام شوند و هم راهکار‌های چندجانبه بین المللی را برای حل و فصل مسائل، مورد تشکیک قرار داد.

وی با بیان این که موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام روشن است تصریح کرد: ایران به برجام متعهد بوده و هست و دولت خاطی، آمریکاست. دیگر اعضای برجام هم نتوانستند خروج این کشور را از توافق هسته‌ای جبران کنند.

 کنعانی افزود: ایران در پی به ثمر رساندن برجام است و نیاز غرب به برجام نیز کمتر از کشورمان نیست و نمی‌توانند منت گذارند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به شرکای اروپایی برجام توصیه کرد: خود را تسلیم آمریکا نکنند.

وی بهبود مناسبات جمهوری اسلامی ایران و عربستان را در چارچوب منافع دوجانبه و منطقه‌ای دانست و افزود: مذاکره برای رفع اختلافات می‌تواند زمینه ساز از سرگیری روابط باشد.

کنعانی تاکید کرد: پنج دور از این مذاکرات با وساطت عراق در بغداد انجام شده است، اما باید ببینیم گام علمی طرف مقابل چه خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه، میانجی گری عراق را در این مذاکرات صادقانه دانست و افزود: از تلاش‌های این کشور در این زمینه استقبال می‌کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تولید اورانیوم ایران تا غنای ۶۰ درصد
در واکنش به قطعنامه شورای حکام صورت گرفت؛

تولید اورانیوم ایران تا غنای ۶۰ درصد

ارسال نظر