بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
تمام آهک تولید‌شده در بازار صادراتی به فروش رسید؛

رشد درآمد تجمیعی "سکرد" در بازار داخلی

رشد درآمد تجمیعی
سیمان کردستان در آبان ماه ۱۴۰۱ مقدار تولید محصولات خود را در این دوره ۴۶ هزار و ۴۳۲ تن به ثبت رساند.
کد خبر : ۲۶۴۹۵۳

رشد درآمد تجمیعی سکرد در بازار داخلی+بورس نیوز

بورس نیوز:

شرکت سیمان کردستان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آبان ماه سال ۱۴۰۱ میزان درآمد‌های خود را از فروش «آهک، سیمان» به دست آورد، "سکرد" درآمدی که از فروش محصولات نام برده به دست آورد نزدیک به ۲۷ میلیارد تومان بود و از ابتدای سال مالی تاکنون (سال مالی منتهی به شهریورماه ۱۴۰۲) نیز به درآمد تجمیعی ۵۵ میلیارد تومانی رسیده است.

سیمان کردستان میزان درآمدی که در آبان ماه از فروش محصولات شناسایی کرد مربوط به بازار داخل و خارج از کشور بود، عمده‌ترین درآمدزایی سکرد در دومین ماه از سال مالی در بازار داخلی با مبلغ ۲۶ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان شکل گرفت و مابقی آن نیز در بازار صادراتی برابر با ۴۸۸ میلیارد تومان به ثبت رسید.

رشد درآمد تجمیعی سکرد در بازار داخلی+بورس نیوز

همان‌گونه که اعلان شد میزان درآمد تجمیعی سیمان کردستان تا پایان آبان ماه برابر با ۵۵ میلیارد تومان بود، این شرکت سیمانی در این دوره ۵۳ میلیارد تومان درآمد از بازار داخل کشور به ثبت رساند و این در حالی است که در سال مالی گذشته این مبلغ ۳۶ میلیارد تومان بود و اکنون با رشد ۴۸ درصدی روبه‌رو است.

درآمد ماهانه‌ای که سیمان کردستان از فروش محصولات در بازار داخلی کسب کرد دربرگیرنده‌ی ۹۸ درصد از درآمدزایی این شرکت سیمانی در آبان ماه بود، همچنین میزان سرمایه اعلام‌شده سکرد در عملکرد ۲ ماه گذشته از ابتدای سال مالی برابر با ۲۲۰ میلیارد تومان بود.

بیشترین درآمدزایی سیمان کردستان از فروش محصولات در آبان ماه متعلق به «سیمان» با مبلغ ۲۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان بود، نرخ فروش این محصول در این دوره ۵۷۴ هزارتومان در ازای هر تن مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با ماه گذشته نزدیک به ۵ درصد کاهش نرخ را به همراه داشت.

دیگر محصول به فروش رفته توسط این شرکت سیمانی مربوط به آهک است که در بازار داخلی و صادراتی به فروش رسید، بیشترین نرخ فروش در آبان ماه را محصول آهک در بازار داخلی با ۷۰۵ هزارتومان در ازای هر تن به ثبت رساند که نسبت به ماه گذشته ۲ درصد کاهش نرخ را به دنبال داشت، لازم به ذکر است که شرکت سیمان کردستان در آبان ماه با کاهش نرخ فروش محصولات در بازار داخل کشور روبه‌رو بود.

مقدار تولید و فروش ماهانه "سکرد"

سیمان کردستان در آبان ماه ۱۴۰۱ مقدار فروش محصولات خود را ۴۵ هزار و ۳۷۶ تن در سامانه کدال اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز به مقدار فروش ۹۱ هزار و ۵۰۱ تنی رسیده است، بیشترین مقدار فروش ماهانه سکرد در آبان ماه متعلق به محصول سیمان با ۳۹ هزار و ۵۲۳ تن بود و در بازار صادراتی نیز ۷۴۷ تن از محصول آهک به فروش رسید.

رشد درآمد تجمیعی سکرد در بازار داخلی+بورس نیوز

در پایان نیز گفتنی است که سیمان کردستان در آبان ماه ۱۴۰۱ مقدار تولید محصولات خود را در این دوره ۴۶ هزار و ۴۳۲ تن به ثبت رساند، در بین این مقدار تولیدات ماهانه بیشترین سهم را سیمان با ۴۰ هزار و ۷۵۷ تن به خود اختصاص داد، آهک نیز در مجموع بازار داخلی و صادراتی ۵ هزار و ۶۷۵ تن تولید داشت.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر