بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
در ۸ ماهه سال جاری رقم خورد؛

مبادلات ۲ میلیون تنی ایران و آفریقا

مبادلات ۲ میلیون تنی ایران و آفریقا
قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا از تجارت (مجموع واردات و صادرات) یک میلیارد و ۵۶ میلیون دلاری ایران و آفریقا در ۸ ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر : ۲۶۵۰۶۰

مبادلات ۲ میلیون تنی ایران و آفریقا

بورس نیوز: سید روح اله لطیفی، قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا درباره تجارت ۸ماهه ایران با قاره آفریقا گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه یک میلیون و ۹۱۴ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۶ میلیون و ۵۵۵ هزار دلار بین ایران و کشور‌های قاره آفریقا تبادل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰.۵ درصد در وزن و ۳۹ درصد در ارزش با رشد همراه بوده است.

وی افزود: در این مدت یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۶۰۱ تن کالای ایرانی به ارزش ۹۹۰ میلیون و ۵۶۹ هزار دلار به ۳۸ کشور آفریقایی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه، رشد ۹ درصدی در وزن و ۳۶ درصد در ارزش کالا‌های صادره افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته لطیفی، آفریقای جنوبی‏‏، موزامبیک و سودان سه مقصد نخست صادرات کالا‌های ایرانی به آفریقا در این مدت بودند.  

قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا در خصوص واردات از آفریقا گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه از ۲۱ کشور آفریقایی، ۶۹ هزار و ۳۱ تن کالا به ارزش ۶۶ میلیون دلار را به کشورمان واردات صورت گرفته که در مقایسه با همین مدت در سال ۱۴۰۰ با رشد ۷۷ درصدی در وزن و ۹۸ درصدی در ارزش همراه بوده است.

در این مدت تانزانیا، کنیا و آفریقای جنوبی هم به ترتیب سه کشور نخست آفریقایی فروش کالا به ایران بودند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر