بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
استاندار مازندران گفت: حذف تعرفه صادرات برنج مازندران از سوی دولت در راستای حمایت دولت سیزدهم از بخش کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی مازندران بوده است.
کد خبر : ۲۶۵۰۶۱

حذف تعرفه صادرات برنج در راستای حمایت دولت

بورس نیوز: سید محمود حسینی‌پور اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال تولید محصولات مرکبات استان رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته سعی کردیم با استفاده از تجربیات قبلی این حوزه اقدامات جدیدی را برای صادرات در نظر بگیریم.

وی افزود: امسال بازار جدید چین به‌عنوان بازار هدف صادراتی کشور برای مرکبات مازندران در دستور کار قرار گرفت هر چند کمی دیر شده است، اما این مهم عملی شد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه برای صادرات مرکبات به چین؛ توافقات لازم صورت گرفت و این اقدام موثر اقتصادی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: تعرفه صادرات مرکبات و برنج مازندران از سوی دولت حذف شد این اقدام در راستای حمایت دولت سیزدهم از بخش کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی مازندران بوده است.

به گفته حسینی پور، موانع و مشکلات تعرفه‌ای هواپیمای کارگو به‌عنوان فرایند ترانزیت هوایی برطرف شد، بطوریکه با قیمت‌گذاری نرخ بنزین از طریق سوبسیدی که وزارت صمت پرداخت می‌کند این هواپیمای در مازندران آماده صادرات مرکبات است.

وی گفت: صادرکنندگان از طریق کارگو می‌توانند محصولات تولیدی استان را صادر کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر