بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کاهش انس جهانی به دنبال بالارفتن ارزش دلار
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۷۸۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.
کد خبر : ۲۶۵۱۴۵

کاهش انس جهانی به دنبال بالارفتن ارزش دلار

بورس نیوز: قیمت طلا در بحبوحه افزایش ۰.۲ درصدی ارزش دلار دوباره کاهش یافت. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۷۸۷ دلار و ۷۰ سنت رسید. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر می‌کند.

 تمام توجه سرمایه‌گذاران به اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکاست که در روز سه‌شنبه منتشر می‌شود و همچنین اجلاس نهایی بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی که در سیزدهم و چهاردهم همین ماه برگزار خواهد شد.
 تاجران ۹۳ درصد احتمال می‌دهند این بانک در آخرین اجلاس خود نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش دهد. بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی در سال جاری میلادی قیمت طلا را پایین آورده است، چون افزایش نرخ بهره باعث می‌شود هزینه نگه‌داری فلزات گران‌بها از جمله طلا افزایش یافته و تمایل برای خرید آن‌ها پایین بیاید.

 شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا در بحبوحه افزایش هزینه خدمات بیش‌ازحد انتظار در ماه نوامبر افزایش داشت. اما روند این افزایش متعادل شده‌است تورم سالیانه در درب کارخانه کمترین افزایش را طی ۱ تا یک سال و نیم گذشته داشته که می‌تواند روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی را هم محدودتر کند.

 کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا تقاضا را بالا برده و قیمت طلا در این کشور را افزایش داده است.

 قیمت نقره امروز با ۰.۸۷ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۵۱ سنت رسید و پلاتین با ۱.۱۵ درصد کاهش، ۱۰۱۵ دلار و ۷۸ سنت معامله می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر