بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
وزارت صمت اعلام کرد: فرانسوی‌ها سهمی در بازار بزرگ خودروی کشورمان نخواهند داشت و واردات هرگونه خودرو از این کشور ممنوع خواهد بود، اما این ممنوعیت شامل کشوری نظیر چین که پروژه‌های مختلفی با صنعتگران کشور دارند نیست.
کد خبر : ۲۶۵۱۶۳

واردات خودروی چینی ممنوع نیست

بورس نیوز: وزارت صمت اعلام کرد: فرانسوی‌ها سهمی در بازار بزرگ خودروی کشورمان نخواهند داشت و واردات هرگونه خودرو از این کشور ممنوع خواهد بود، اما این ممنوعیت شامل کشوری نظیر چین که پروژه‌های مختلفی با صنعتگران کشور دارند نیست.

وزارت صمت در واکنش به ابهامات مطرح شده در مورد واردات خودروی‌های چینی و قیاس آن با ممنوعیت واردات خودرو‌های فرانسوی به کشور توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.  

علت ممنوعیت واردات خودرو‌های فرانسوی به ایران، رفتار خلاف قرارداد و تعهدات خودروسازان فرانسوی پس از خروج آمریکا از برجام است. خروج فرانسوی‌ها از صنعت خودروسازی ایران پس از دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان در سال ۱۳۹۷، هزینه‌های زیادی را بر صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران تحمیل کرد و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده را ابتر گذاشت. هرچند نباید خوش‌بینی مفرط دولتمردان قبلی به فرانسوی‌ها را فراموش کرد که بازار خودروی ایران را راحت و آماده در اختیار خودروسازان فرانسوی قرار دادند و در خیال خام خود تصور می‌کردند فرانسوی‌ها به دنبال اشتغال جوانان ایرانی هستند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تکذیب برکناری رئیس کل بانک مرکزی
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

تکذیب برکناری رئیس کل بانک مرکزی

تصویب آیین نامه رفع تعهدات ارزی
به پیشنهاد هیأت وزیران تصویب شد:

تصویب آیین نامه رفع تعهدات ارزی

ارسال نظر