بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
به منظور جلوگیری برای از دست بازار رقابتی؛

قیمت گاز و خوراک پتروشیمی افزایش نیابد

قیمت گاز و خوراک پتروشیمی افزایش نیابد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اکنون توصیه می‌شود تا به منظور جلوگیری برای از دست دادن بازار رقابتی هیچ افزایشی را در بودجه ۱۴۰۲ برای قیمت گاز و خوراک پتروشیمی‌ها نداشته باشیم.
کد خبر : ۲۶۵۲۵۴

قیمت گاز و خوراک پتروشیمی افزایش نیابد

بورس نیوز: مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص افزایش نیافتن قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرد: اگر قرار باشد با تفکر حمایت از صنایع مادر به فعالیت بپردازیم، باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که این صنایع توان رقابت با نمونه محصولات خارجی خود را داشته باشند.

وی به ارزآوری صنایع پتروشیمی تاکید کرد و افزود: اگر اقدامی در راستای حمایت از این صنایع صورت نگیرد؛ به طور حتم بازار محصولات پتروشیمی در حوزه آسیا و نیز دیگر حوزه‌ها را از دست خواهیم داد.

صالحی ادامه داد: اگر هم بخواهیم از این صنایع حمایت کنیم این انتقاد وجود دارد که یک نوع بی‌عدالتی در بحث حمایت از صنایع وجود دارد، به طور کلی در شرایطی که شرایط ما تحریمی است، محصولات پتروشیمی تنها محصولاتی هستند که می‌توانند برای ما ارزآور باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع پتروشیمی می‌تواند به عنوان یک اصل تلقی شود و کمک‌کننده به بهبود شرایط اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: اگر قرار باشد به منظور حمایت از این صنایع افزایش قیمتی داشته باشیم بهتر است در فرصت‌های بهتر این کار را انجام دهیم.

صالحی بیان کرد: اکنون توصیه می‌شود تا به منظور جلوگیری برای از دست دادن بازار رقابتی هیچ افزایشی را در بودجه ۱۴۰۲ برای قیمت گاز و خوراک پتروشیمی‌ها نداشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنایع مادر جزو صنایع زیربنایی هستند، بنابراین باید اقدامات لازم برای حمایت آن‌ها صورت گیرد، گفت: اکنون در حوزه معدنی صادرات نداریم و در محصولات کشاورزی که تکلیف مشخص است و صادرات به آن معنا وجود ندارد، با توجه به چنین مساله‌ای باید از پتروشیمی‌ها حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: ممکن است در نگاه اول چنین مساله‌ای به نظر برسد که با این اقدام زمینه ایجاد یک نوع رانت را فراهم می‌کنیم؛ اما این موضوع باید مدنظر باشد که این اتفاق در بلندمدت به نفع کشور خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر