بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
از کاهش درآمد بیش از ۷۰ درصدی تا شورش!
شرکت باما در آبان ماه یکی از ضعیف‌ترین گزارش‌های مالی را در میان شرکت‌های بورسی ثبت کرد، شرکت فروش نامنظمی را در فصول گذشته داشته است. از طرفی در هفته‌های اخیر فعالیت‌های این شرکت به دلیل ایجاد ممانعت عده‌ای از پرسنل در ورود کارگران، کارمندان و پیمانکاران به مجموعه؛ متوقف گردیده بود.
کد خبر : ۲۶۵۲۸۵

بورس نیوز:


شرکت باما در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در آبان ماه سال جاری منتشر کرد، میزان درآمدی که از فروش محصولات خود به دست آورد برابر با مبلغ ۶۳ میلیارد تومان بود، همچنین درآمد‌های تجمیعی "کاما" در ۸ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی نیز تاکنون ۸۹۵ میلیارد تومان اعلام‌شده است.

از شورش تا کاهش درآمد بیش از ۷۰ درصدی!

روند درآمدزایی باما

شرکت باما در آبان ماه میزان درآمدی که از خود بر جای گذاشت ۶۳ میلیارد تومان بود، این مبلغ در مقایسه با میانگین درآمدی که در ۷ ماه گذشته به ثبت رساند ۹ درصد کاهش داشت و همچنین نسبت به ماه گذشته نیز ۷۱ درصد کاهش درآمد حاصل کرده است.

همان‌گونه که در نمودار ذیل مشاهده می‌کنید میزان درآمد ماهانه‌ای که "کاما" شناسایی کرد، در ۵ ماه گذشته به کمترین میزان درآمدی خود رسید البته؛ نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد درآمد داشته، اما نکته حائز اهمیت درآمد نامنظم و نوسانی شدید این شرکت است.

"کاما" از ابتدای سال مالی (منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱) تا پایان آبان ماه، میزان درآمد تجمیعی که از ارائه فروش محصولات خود به دست آورد را برابر با ۸۹۵ میلیارد تومان اعلام کرد، "کاما" پس از روند صعودی شارپی که در مهرماه نسبت به شهریور ماه داشت با عقب گردی ۷۱ درصدی همراه بود.

از شورش تا کاهش درآمد بیش از ۷۰ درصدی!

روند فروش باما

شرکت باما از ابتدای سال مالی تا انتهای آبان ماه ۱۴۰۱ درمجموع ۱۳۱ هزار و ۵۱۷ تن فروش داشت، این شرکت در آبان ماه ۱۶ هزار و ۹۳ تن محصول از محصولات خود را به فروش رساند که در مقایسه با ماه گذشته با کاهش ۴۰ درصدی روبه رو شده است.

از شورش تا کاهش درآمد بیش از ۷۰ درصدی!

از دیگر نکات حائز اهمیت گزارش فعالیت ماهانه این شرکت مقدار فروش صادراتی و میزان درآمد صادراتی آن است که در آبان ماه هیچ فروش صادراتی نداشته و به تبع آن هیچ درآمد صادراتی هم محقق نکرده است.

از شورش تا کاهش درآمد بیش از ۷۰ درصدی!

شرح فروش باما

شرکت باما در آبان ماه تنها موفق به فروش محصول «کربنات روی» و سایر تولیدات در بازار داخل کشور شد، مقدار فروش محصول «کربنات روی» در بازار داخل کشور در این دوره ماهانه برابر با ۴ هزار و ۹۰ تن و با نرخ فروش ۴۶۵ هزار تومان بود.

از شورش تا کاهش درآمد بیش از ۷۰ درصدی!

باید اشاره کرد، شرکت باما در آبان ماه یکی از ضعیف‌ترین گزارش‌های سال مالی را در میان شرکت‌های بورسی ثبت کرد، شرکت فروش نامنظمی را در فصول گذشته داشته است.

از کاهش درآمد بیش از ۷۰ درصدی تا شورش!

از طرفی در هفته‌های اخیر فعالیت‌های این شرکت به دلیل ایجاد ممانعت عده‌ای از پرسنل در ورود کارگران، کارمندان و پیمانکاران به مجموعه متوقف گردیده بود.
سرانجام با توجه به توافقات انجام شده با همکاری اداره کار و امور اجتماعی استان اصفهان فعالیت‌های این شرکت مجددا در تاریخ ۱۲ آذر ماه از سر گرفته شد.

از کاهش درآمد بیش از ۷۰ درصدی تا شورش!

توقف فعالیت این شرکت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز پخش شده بود و سهامداران این شرکت نگران سهام خود و وضعیت شرکت بودند، خبری که سهامداران این شرکت را دچار نگرانی کرد و این نگرانی‌ها همچنان باقی مانده است تا از سمت شرکت باما شفافیت بیشتری صورت بگیرد.حال باید دید که فعالیت شرکت باما به چه صورت است و اثرات مالی و مدیریتی‌این توقف چه خواهد بود؟

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مجمع پایان سال مالی شرکت باما برگزار شد:

تقسیم ۳۴ ریال سود نقدی بین سهامداران

مزایده پروژه
در پی مزایده برگزاری شرکت باما؛

مزایده پروژه "کاما" نتیجه نداشت

رفتار احتیاطی برای سهم‌های بزرگ
نیم نگاهی به بازار سرمایه ۱۱ اردیبهشت؛

رفتار احتیاطی برای سهم‌های بزرگ

ارسال نظر