بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
توسط بانک های دولتی انجام شد؛

پرداخت وام بدون ضامن به بیش از یک میلیون نفر

پرداخت وام بدون ضامن به بیش از یک میلیون نفر
بر اساس آمار موجود، بانک‌های دولتی از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا پایان آبان امسال، ۴۴ هزار و ۵۸۱ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان تسهیلات به یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۸۱۸ هزار نفر پرداخت کرده‌اند.
کد خبر : ۲۶۵۳۳۳

پرداخت وام بدون ضامن به بیش از یک میلیون نفر

بورس نیوز: از اواخر دی سال گذشته، بانک‌های دولتی موظف شدند در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صرفا اعتبارسنجی را ملاک قرار داده و از روش سنتی درخواست ضامن دست بکشند.

به دنبال این رویکرد، وزارت امور اقتصادی و دارایی در ۲۹ دی سال گذشته طی بخشنامه‌ای بانک‌های دولتی را به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن مکلف کرد و با وجود آنکه بانک مرکزی بخشنامه مرتبط را در ۱۲ تیر ماه به شبکه بانکی ابلاغ کرد، اما بانک‌های دولتی از همان ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات بدون ضامن و براساس اعتبارسنجی را در دستور کار قرار دادند.

در همین راستا از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال ۱۵ هزار و ۹۳۱ میلیارد و ۶۳۲ میلیون تومان تسهیلات در قالب ۴۷۵ هزار و ۴۴۸ فقره تسهیلات توسط بانک‌های دولتی پرداخت شده است که این آمار در پایان مرداد ماه با جهشی قابل توجه به ۲۳ هزار و ۶۷۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون تومان تسهیلات به ۷۰۳هزار و ۴۶۰ نفر رسید که تنها در یک ماه ۷ هزار و ۷۴۱ میلیارد و ۷۲۴ میلیون تومان رشد داشته است.

همچنین، بانک‌ها از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا پایان آبان امسال،۴۴ هزار و ۵۸۱ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان تسهیلات به یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۸۱۸ هزار نفر پرداخت کرده اند که از انتهای مرداد ماه تا پایان آبان ۲۰ هزار و ۹۰۸ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان به این رقم پرداختی‌ها اضافه شده که این میزان تسهیلات به ۵۱۳ هزار و ۳۵۸ نفر پرداخت شده است که جهشی قابل توجه را نشان می‌دهد.
بیشترین تسهیلات بدون ضامن از سوی بانک سپه با مبلغ ۱۳ هزار و ۸۴۷ میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان به ۴۷۷هزار و ۶۶۳ نفر پرداخت شده است.

بعد از آن، بانک تجارت با ۱۶درصد، بانک رفاه کارگران با ۱۰درصد و بانک قرض الحسنه مهر ایران با ۱۱درصد، رتبه‌های بعدی را از نظر میزان پرداخت تسهیلات بدون ضامن در بین بانک‌های دولتی به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر