بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
بانک آینده، بانک «دارایی محور»/ مجموعه اقامتی و تجاری روتانا، در قطب گردشگری مذهبی کشور
آخرین ارزشگذاری مجموعه روتانا، قبل از بهره­‌برداری و ایجاد پاخور، با رویکردی محافظه‌­کارانه و حداقلی، مبلغ ۲۱ هزار و پانصد میلیارد تومان اعلام شده است.
کد خبر : ۲۶۵۴۲۳

بانک آینده، بانک «دارایی محور»/ مجموعه اقامتی و تجاری روتانا، در قطب گردشگری مذهبی کشور

بورس نیوز: آخرین ارزشگذاری مجموعه روتانا، قبل از بهره­‌برداری و ایجاد پاخور، با رویکردی محافظه‌­کارانه و حداقلی، مبلغ ۲۱ هزار و پانصد میلیارد تومان اعلام شده که در مقایسه با برجستگی‌­های شمارش شده، اعلام رقمی به مراتب بالاتر، مورد انتظار بوده است. این در حالی است که، تنها، هر متر مربع واحد‌های تجاری عادی، با موقعیت جغرافیایی مشابه، در جوار بارگاه قدسی امام رضا (ع)، با قیمتی معادل ۲ تا ۶ میلیارد تومان، در حال حاضر، معامله می‌شوند.

علاقه‌­مندان و پیشتازان حوزه توسعه رشد اقتصاد ملی، بر این باورند که به لحاظ موقعیت فرهنگی ـ مذهبیِ خاص کشورمان، در میان کشور‌های دیگر، توریسم مذهبی، جای رشد و توسعه بسیاری در کشور ما دارد. به طوری­که، رونق صنعت گردشگری کشور می‌تواند موجب تحول اقتصادی، کسب درآمد و همچنین اشتغالز­ایی روزافزون در کشور شود و حضور گردشگران سایر ملل، به ویژه، گردشگران مسلمان در ایران می‌تواند در زدودن تصویر مغرضانه و غیرواقعی ایجاد شده نسبت به کشورمان مؤثر باشد.

در این راستا، بانک آینده، با پیشینه­‌ای درخشان در بکارگیری منابع خود در مصارف توسعه­‌محور، با محوریت "بالندگی جاذبه گردشگری ملی"، طی یکی از اقدامات عمرانی خود، اقدام به تکمیل پروژه عمرانی ارزنده"مجموعه اقامتی و تجاری روتانا"، واقع در پایتخت معنوی ایران، مشهد مقدس، خیابان امام رضا (ع)، در نزدیک‌ترین موقعیت جغرافیایی ممکن به مضجع نورانی حضرت ثامن‌­الائمه (ع)، نموده است.

ارزندگی کم نظیر روتانا در مشهد

   با توجه به این­که، مقاصد گردشگری مشهد مقدس، دارای هویتی چندبعدی می‌­باشد، در ساخت مجموعه اقامتی و تجاری روتانا، توجه به همه ابعاد، جهت هم‌­افزایی و توســعه همه­‌جانبه، مدنظر قرار گرفته شده است؛ تا زیبا و مدرن سازی فضای نزدیک به بارگاه ملکوتی ولی­نعمت کشور، ملاحظات مختلف زیارتی و سیاحتی زائران و مجاوران حضرتش را، به نحو احسن برآورده نماید.

 بنا بر اعلام صاحبنظران حوزه گردشگری، موقوفی نبودن ملک پروژه در خیابان امام رضا (ع)، برخورداری از مصالح با کیفیت و بخش­های تجاری مدرن و مشاعات وسیع و با طراحی مدرن و زیبای مجموعه یاد شده، با مساحتی قابل توجه در چنین موقعیت جغرافیایی، قیمت­‌گذاری آن را غیر ممکن نموده است.

شایان ذکر است، مجموعه مذکور، با مساحتی بالغ بر ۷۷ هزار متر مربع، دارای مجموعه اقامتی، به مساحت ۵۷ هزار متر مربع؛ که در حدود ۷ هزار متر مربع آن، صرف ایجاد پارکینک شده است و مجموعه تجاری، به مساحت ۲۰ هزار متر مربع می­‌باشد؛ و عدم مجموعه مشابه آن و عدم احتمال ایجاد چنین مجموعه­ای در آتی، حتی برآورد حداقل ارزش ذاتی و بازده مورد انتظار عواید حاصل از پروژه مذکور را نیازمند محاسباتی پیچیده می­کند.

با این همه، آخرین ارزشگذاری مجموعه مذکور، قبل از بهره­‌برداری و ایجاد پاخور، با رویکردی محافظه‌­کارانه و حداقلی، مبلغ ۲۱ هزار و پانصد میلیارد تومان اعلام شده است؛ که در مقایسه با برجستگی‌­های شمارش شده، اعلام رقمی به مراتب بالاتر، مورد انتظار بوده است. این در حالی است که، تنها، هر متر مربع واحد‌های تجاری عادی، با موقعیت جغرافیایی مشابه، در جوار بارگاه قدسی امام رضا (ع)، با قیمتی معادل ۲ تا ۶ میلیارد تومان، در حال حاضر، معامله می‌­شوند.

حال باید چگونگی بهره­‌مندی ارکان گردشگری و اقتصادی کشور از این مجموعه ارزنده را به نظاره نشست؛ تا بهترین نحو، در ایجاد جاذبه گردشگری بین‌­المللی و درآمد و اشتغال آفرینی ملی نقش آفرینی نماید. / ارسالی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر