بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:

رونمایی از سامانه "مالیات من" در هفته آینده

رونمایی از سامانه
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: تلاش داریم در هفته آینده از اپلیکیشن مالیات من رونمایی کنیم تا مودیان از طریق تلفن همراه کار‌های مربوط به مالیات را انجام بدهند.
کد خبر : ۲۶۵۴۵۶

رونمایی از سامانه

بورس نیوز: داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی اظهارکرد: کسب و کار‌ها در همه مراحل اعم از تامین، فروش و صادرات در گیر مالیات هستند.

وی با اشاره به دغدغه سازمان امور مالیاتی در اصلاح فرآیندها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، خاطر نشان کرد: تلاش داریم که ادارات خدمات را به صورت روان و شفاف ارائه و از برخورد‌های سلیقه‌ای در ادارات جلوگیری شود.

به گفته منظور: در یک سال و ۲ ماه اخیر بسیاری از بخشنامه از جمله تراکنش بانکی را اصلاح کردیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: مطابق با بخشنامه جدید تراکنش‌های بانکی به عنوان درآمد مودی نیست و اثبات این مهم به عهده ممیزات است که نشان بدهد وجه واریزی در حساب مودی حاصل از فروش و ایجاد درآمد بوده است. این بخشنامه بسیاری از گله مندی‌ها را به حداقل رسانده است.

وی با اشاره به تلاش‌های سازمان امور مالیاتی در ارائه خدمات به موقع به مودیان، گفت: هدف سازمان این است که مکاتبات به موقعه و شفاف باشند و ایجاد رضایت در مشتری کند.

سازمان امور مالیاتی خدمتگذار مردم و در راس آن فعالان اقتصادی بوده از این رو به گلایه مندی‌های به حق مودیان پاسخ می‌دهیم.

وی رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی را به حداقل رساندن مراجعات دانست و افزود: تلاش داریم در هفته آینده از اپلیکیشن مالیات من رونمایی کنیم تا مودیان از طریق تلفن همراه کار‌های مربوط به مالیات را انجام بدهند. همچنین در مراحل بعدی می‌خواهیم ابلاغ‌ها را الکترونیکی کنیم و گواهی ۱۸۶ به صورت برخط انجام دهیم بخش قابل توجهی از این مهم انجام شده است تا اینگونه مراجعات به ادارات برای گواهی ۱۸۶ کمتر شود.

وی با ابراز امیدواری در پیاده شدن دولت الکترونیک در مالیات ستانی، افزود: به نظر می‌رسد با الکترونیکی شدن روند مالیات ستانی گلایه‌مندی‌ها به حداقل برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر