بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
وزیر اقتصاد گفت: دولت با رشد میانگین ۲۰ درصد حقوق کارمندان دولت موافقت کرد و برای کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند بیش از ۲۰ درصد و برای کسانی که بیشتر حقوق می‌گیرند، کمتر از ۲۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.
کد خبر : ۲۶۵۴۷۱

موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان

بورس نیوز: سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: مهمترین رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم برگرداندن ریل اقتصاد به مسیر انضباط‌بخشی در حوزه سیاست‌های مالی و پولی کشور بوده تا بتوانیم بی‌ثباتی‌های اقتصاد کلان را مدیریت کنیم. این انضباط‌بخشی نیازمند حرکت تحویل‌گرابانه بر خلاف مسیر گذشته بود.

وی افزود: نیاز بود اسناد پولی و مالی دولت اعم از بودجه و مصوبات دولت کمک‌کننده به این انضباط باشد. گزارش عملکرد هشت ماهه امسال نشان می‌دهد ۸۰ درصد منابع عمومی بودجه محقق شده و این میزان تحقق نسبت به عدد سال قبل، ۵۶ درصد افزایش منابع بودجه عمومی دولت است. تحقق درآمد‌های نفتی و میعانات گازی حدود ۳۶۰ درصد رشد داشته و واگذاری شرکت‌های دولتی ۳۰ برابر بیش از چیزی بوده که در سال ۱۴۰۰ بوده و استفاده از تنخواه در هشت ماه کمتر از ۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: ۸.۷ رشد اقتصادی در بخش صنعت، ۷ درصد در بخش معدن و ۲ درصد رشد در بخش خدمات رشد اقتصادی داشته‌ایم و در مجموع تابستان امسال رشد ۳ درصدی رقم خورده است.

وی گفت: رویکرد بودجه سال آینده این است که وابستگی به نفت مقدار کمی داشته باشد و نگاه به سایر درآمد‌های پایدار است و این به معنای فشار مالیاتی نیست. البته پیشنهاد وزارت اقتصاد این بوده که ۵ درصد مالیات بر تولید برای سال آینده هم کاهش یابد که مصوبه دولت را هم دارد. همچنین دولت با رشد میانگین ۲۰ درصد حقوق کارمندان دولت موافقت کرد و برای کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند بیش از ۲۰ درصد و برای کسانی که بیشتر حقوق می‌گیرند، کمتر از ۲۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت:

میانگین حقوق بازنشستگان ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
لعنت به کرونا که مداحی و تعزیه خوانی را تعطیل و خیلی از مداحان را در ایران وزیر و معاون وزیر کرد.