بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر مردم در مصرف گاز همکاری لازم را داشته باشند و بتوانیم مصارف خانگی را کنترل کنیم، می‌توانیم درآمدزایی ارزی خود را از محل تولید صنایع یا صادرات برق و گاز داشته باشیم.
کد خبر : ۲۶۵۴۸۲

افزایش درآمدهای ارزی با تعرفه‌گذاری پلکانی گاز طبیعی

بورس نیوز: غلامرضا شریعتی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره بهینه سازی مصرف گاز در کشور، اظهار کرد: گاز در ایران با تمام مشقاتی که در تولید داریم، به صورت نسبتا رایگان در اختیار صنایع و بخش خانگی قرار داده می‌شود و مصرف کنندگان این گاز باید بدانند گازی که امروز مصرف می‌شود محصول هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است و این از جیب خود مردم هزینه می‌شود و باید بیشترین صرفه‌جویی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پس در استفاده از گاز باید مدیریت مصرف داشته باشند، ادامه داد: ناتزاری گاز اثر زیادی در صنعت و خانوار‌ها دارد و قطعاً در چنین شرایطی مردم متضرر خواهند بود، در مصارف صنعتی اگر قطعی گاز داشته باشیم شاهد کاهش تولید و اشتغال و ارزآوری خواهیم بود. از طرفی کاهش تولید درنهایت باعث کاهش عرضه در بازار و گرانی کالا می‌شود که باز خود مردم آسیب می‌بینند.

این نماینده مجلس با اشاره به اجرای تعرفه گذاری پلکانی برای مشتریان پرمصرف، گفت: اجرای فاز دوم تعرفه گذاری پلکانی پرمصرف‌ها با توجه به نتایج مثبت فاز اول اجرایی این طرح، در زمینه کاهش مصرف مشترکان پرمصرف حتماً موثر خواهد بود، چراکه در این اقدام مردم تلاش می‌کنند در مصرف خود مدیریت داشته باشند و اگر مصرف از الگوی بهینه خارج شود، هزینه پرداختی چندین برابر خواهد شد و از دریافت یارانه انرژی محروم می‌شوند.

شریعتی خاطرنشان کرد: اگر مردم در مصرف گاز همکاری لازم را داشته باشند و بتوانیم مصارف خانگی را کنترل کنیم، می‌توانیم درآمدزایی ارزی خود را از محل تولید صنایع یا صادرات برق و گاز داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر