بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
در بازار قرارداد‌های آتی در هفته منتهی به ۲ دی، بیش از ۹۸ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۴۹۶ میلیارد تومان میان معامله گران دست به دست شد که نسبت به هفته قبل از آن، افزایش ۴۱ درصدی در حجم و ۱۶.۹ درصدی در ارزش را به دنبال داشت.
کد خبر : ۲۶۵۵۵۱

۴۹۶ میلیارد تومان ارزش معاملات بازار قرارداد آتی

بورس نیوز: در بازار قرارداد‌های آتی در هفته منتهی به ۲ دی، بیش از ۹۸ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۴۹۶ میلیارد تومان میان معامله گران دست به دست شد که نسبت به هفته قبل از آن، افزایش ۴۱ درصدی در حجم و ۱۶.۹ درصدی در ارزش را به دنبال داشت. زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قرارداد‌های آتی ایستاد.

بر این اساس، ۹۸ هزار و ۶۳۵ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۴۹۶ میلیارد تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲ دی دست به دست شد.

بیشترین سهم معاملات بازار قرارداد‌های آتی به لحاظ حجم و ارزش در هفته‌ای که سپری شد، متعلق به زعفران با ۸۳ هزار و ۹۷۹ قرارداد به ارزش بیش از ۳۱۲ میلیارد و ۱۹۸، ۳۶۲ تومان برای ۳ موعد تحویلی دی و اسفند سال ۱۴۰۱ و اردیبهشت ۱۴۰۲ بود.

برای صندوق طلا نیز ۱۳ هزار و ۹۲ قرارداد به ارزش بیش از ۱۷۹ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان در ۲ موعد تحویلی بهمن ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۲ دی دست به دست شد.

نقره هم با دست به دست شدن یک‌هزار و ۵۶۴ قرارداد به ارزش نزدیک ۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان در یک موعد تحویلی دی ۱۴۰۱ روبه رو بود.

زعفران با سهم ۸۵ درصدی در حجم و ۶۳ درصدی در ارزش بیشترین سهم را از حجم و ارزش قرارداد‌های آتی در اختیار داشت و در جایگاه نخست ایستاد.

سهم صندوق طلا نیز از حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۱۳ درصد و ۳۶ درصد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر