بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
از سوی بورس کالا منتشر شد؛

اطلاعیه مهم در خصوص نرخ ارز محاسباتی

اطلاعیه مهم در خصوص نرخ ارز محاسباتی
برای محصولاتی که نرخ ارز در قیمت پایه آن‌ها محاسبه می‌شود، می‌توان قیمت پایه را براساس نرخ دلار نیما تا دلار توافقی، محاسبه کرد.
کد خبر : ۲۶۵۶۸۳

اطلاعیه مهم در خصوص نرخ ارز محاسباتی

بورس نیوز: طی روز‌های گذشته ابلاغیه‌ای از سوی بورس کالا به شرکت‌های عرضه کننده محصولات در این بورس ارسال شد که در آن نرخ محاسبه ارز برای قیمت پایه محصولات عرضه از ارز نیمایی تا ارز توافقی متغیر خواهد بود.

این مساله در میان اهالی بازار سرمایه با استقبال چشمگیری مواجه شد، افزایش نرخ ارز در محاسبه قیمت پایه می‌تواند شرکت‌هایی که محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کنند با افزایش درآمد مواجه کند، افزایش درآمد این شرکت‌ها می‌تواند به افزایش سودسازی این شرکت‌ها منجر شده و همین موضوع می‌تواند وارد بورس اوراق بهادار شود.

اغلب شرکت‌هایی که در بورس کالا محصولات خود را عرضه می‌کنند، در بازار سهام نیز فعال هستند و این مساله در نهایت منجر به رشد قیمت این شرکت‌ها در بورس خواهد شد.

در ابلاغیه بورس کالا آمده است: به اطلاع می‌رساند از روز دوشنبه ۱۲ دی برای محصولاتی که نرخ ارز در قیمت پایه آن‌ها محاسبه می‌گردد مانند آلومینیوم، مس، روی، سرب، گروه محصولات پتروشیمی و و غیره، عرضه‌کنندگان می‌توانند قیمت پایه خود را بر اساس نرخ دلار نیما (دلار حواله سامانه سنا) تا دلار توافقی (بازار متشکل ارز ایران) محاسبه و اعمال کنند.

اطلاعیه مهم در خصوص نرخ ارز محاسباتی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر