بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت:

بورس در قیمت گذاری محصولات پتروشیمی تصمیم گیر نیست

مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت با بیان اینکه، قیمت گذاری محصولات پتروشیمیایی در اختیار بورس نیست، گفت: پس از این اتفاق، امروز نامه‌ای به مدیرعامل شرکت بورس کالا مبنی بر رد این مصوبه ابلاغ و رونوشت آن نیز به وزیر صمت و انجمن‌ها و تشکل‌ها ارسال شد؛ چراکه بورس در این حوزه تصمیم گیر نیست.
کد خبر : ۲۶۵۷۱۴

پتروشیمی

بورس نیوز: محسن صفدری، مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت اظهار کرد: شرکت بورس، پنجم دی ماه در یک اقدام غافلگیرانه، نامه‌ای را به کارگزاری‌ها با عنوان "ابلاغیه نرخ ارز محاسباتی در قیمت پایه محصولات" ابلاغ کرد و به عرضه کننده‌ها اختیار داد تا قیمت پایه خود را براساس نرخ دلار نیمایی تا دلار توافقی محاسبه و اعمال کنند.

وی ادامه داد: این اقدام موجب شد تا ۳۰ درصد در آلومینیوم، روی، مس، سرب و گروه محصولات پتروشمیایی یعنی پلیمری‌ها و شیمیایی‌ها و حتی روی محصولاتی که رقابتی نبودند، افزایش قیمت اتفاق بیفتد و عرضه براساس نرخ توافقی که حدود ۳۳ هزار تومان است، انجام شود.

صفدری با بیان اینکه، قیمت گذاری محصولات پتروشیمیایی در اختیار بورس نیست، گفت: پس از این اتفاق، امروز نامه‌ای به مدیرعامل شرکت بورس کالا مبنی بر رد این مصوبه ابلاغ و رونوشت آن نیز به وزیر صمت و انجمن‌ها و تشکل‌ها ارسال شد؛ چراکه بورس در این حوزه تصمیم گیر نیست.

وی با اشاره به نگرانی تولیدکنندگان از این ابلاغ مصوبه بورس کالا افزود: ابلاغ این مصوبه از سوی بورس کالا، موجب شد چند روزی قیمت بازار در محصولات پتروشیمیایی نامتعادل شود، اما با ابلاغ نامه دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت تداوم اثر قیمتی این مصوبه خنثی شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر