بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
در بازار رمزارزها؛

سال سخت در انتظار کریپتو

سال سخت در انتظار کریپتو
به دلیل اعتماد پایین جامعه بیت‌کوین و افراد بیگانه، ممکن است سال سخت‌تری در انتظار بازار کریپتو باشد.
کد خبر : ۲۶۵۸۴۱

سال سخت در انتظار کریپتو

بورس نیوز: سرمایه‌گذاران بیت‌کوین سال سخت ۲۰۲۲ را پشت سر گذاشتند، زیرا سرمایه آنان در طول سال به شدت کاهش یافت. داده‌ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۰ درصد ارزش بیت‌کوین با از دست دادن ۲.۱ تریلیون دلار از بین رفته است.

بر این اساس، به دلیل اعتماد پایین جامعه بیت‌کوین و افراد بیگانه، ممکن است سال سخت‌تری در انتظار بازار کریپتو باشد.

در سال ۲۰۲۲، فروپاشی صرافی اف تی ایکس، پلتفرم معاملاتی کریپتو که اکنون ورشکسته شده، بدترین عملکرد را برای کل بازار کریپتو داشت و ۲.۱ تریلیون دلار از کل بازار ارز‌های دیجیتال خارج شده است.

کریپتو به‌عنوان یک دارایی بسیار بی‌ثبات در نظر گرفته می‌شود که در معرض نوسانات و سقوط قیمت غیرقابل پیش‌بینی است. به همین دلیل، کارشناسان مالی معمولا توصیه می‌کنند که بیشتر از چیزی که مایل به از دست دادن بالقوه آن هستید، روی ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید.

داده‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که بیت‌کوین سال را با ۴۷۶۸۰.۹۳ دلار (۴۷.۶ میلیون دلار) در مقایسه با ۱۶۶۲۵.۶۹ دلار (۱۶.۶ میلیون دلار) در سال ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ آغاز کرد.

بر اساس محاسبات، ارزش ۶ ارز رمزنگاری محبوب در سال ۲۰۲۲ (تا ۲۲ دسامبر) ترا منفی۱۰۰ درصد، سولانا منفی ۹۳ درصد، کاردانو منفی ۸۰ درصد، اتر منفی ۶۷ درصد، بیت‌کوین منفی ۶۳ درصد و دوج کوین منفی ۵۵ درصدکاهش یافته است.

فروپاشی صرافی اف تی ایکس، اعتماد سرمایه‌گذاران را از بین برده است، زیرا اثرات موجی سقوط شرکت همچنان در سراسر صنعت کریپتو گسترش می‌یابد.

انتظار می‌رود که عدم قطعیت در بین سرمایه‌گذاران در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ ادامه یابد و می‌تواند بیشتر طول بکشد مگر اینکه اقدامات نظارتی برای محافظت از صندوق سرمایه‌گذاران اعمال شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۷۹۸.۷۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۶۰ درصد بیشتر شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر