بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
از سوی صندوق توسعه ملی انجام شد؛

واریز ۲۰۰۰ میلیارد تومان صندوق توسعه به بورس

معاون سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی گفت: تاکنون کمتر از ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق را وارد بازار سرمایه کردیم که عمدتاً سهامی که تولیداتشان بر پایه کامودیتی است را خریداری کرده‌ایم.
کد خبر : ۲۶۵۹۶۸

واریز ۲۰۰۰ میلیارد تومان صندوق توسعه به بورس

بورس نیوز: محمدجواد دانش، معاون سرمایه گذاری داخلی صندوق توسعه ملی اظهار کرد: بخشی از منابع صندوق توسعه ملی بر اساس قرارداد امضا شده با صندوق تثبیت بازار سرمایه وارد بورس شده که البته صاحب سهامی که در صندوق تثبیت نیستیم البته اشکالات شکلی در این قرارداد بود که تصحیح شد.

وی درخصوص اینکه آیا صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه ورود کرده یا خیر و چه میزان سهام خریداری شده، گفت: صندوق توسعه ملی ایران مانند دیگر صندوق‌های ثروت در دنیا وارد بازار بورس شده است.  

دانش افزود: تاکنون کمتر از ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق را وارد بازار سرمایه کردیم که عمدتاً سهامی که تولیداتشان بر پایه کامودیتی است را خریداری کرده‌ایم. گرچه به عنوان نمونه صندوق نروژ یک درصد از سهم‌های خوب بازار سرمایه اش را خریداری کرده است، اما ما نمی‌خواهیم مدیریت شرکت‌های بورسی را از طریق خرید سهام به دست بگیریم و تاکنون سهام کمتر از ۱۰ شرکت را خریدیم.

معاون سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی ادامه داد: آی پی اس سرمایه‌گذاری داخلی صندوق بیش از ۹۰ درصد در حوزه انرژی است و این صندوق فقط در حوزه انرژی و معدن سرمایه گذاری کرده است، چراکه هر قدر در صنایع بالادستی نفت و گاز سرمایه گذاری کنیم حدود ۴۲ درصد درآمد اش به صندوق توسعه ملی می‌رسد و بر همین اساس در فرآیندی ۱۰ ساله علاقه‌مند هستیم تا ۸۰ میلیارد دلار در میادین نفت و گاز سرمایه گذاری کنیم و این حوزه را توسعه دهیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر