بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بالغ بر ۷۴ میلیون تن از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده است.
کد خبر : ۲۶۵۹۸۴

تولید بیش از ۷۴ میلیون تن اقلام فولادی در کشور

بورس نیوز: بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بالغ بر ۷۴ میلیون تن از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده که از این میزان ۹ میلیون و ۳۹۹ هزار تن صادر و باقی (بالغ بر ۶۶ میلیون تن) صرف مصارف داخلی شده است. بر این اساس مصرف ظاهری فولاد کشور در این مدت نسبت به ۸ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ که معادل ۵۵ هزار و ۴۰۳ تن ثبت شده رشد ۱۶ درصدی داشته است.

طی ۸ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، هشت میلیون و ۶۵۸ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که شش میلیون و ۸۴۰ هزار تن در داخل مصرف شده که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل پنج میلیون و ۶۵۵ هزار تن، ۲۱ درصد بیشتر است.

پس از آن در مجموع ۶ میلیون و ۱۰۵ هزار تن از ۶ میلیون و ۸۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولیدی در کشور ظرف ۸ ماهه ۱۴۰۱، صرف مصارف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به مدت مشابه سال گذشته که پنج میلیون و ۵۰۵ هزار تن بوده، ۱۱ درصد بیشتر شده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، تولید محصولات فولادی ۱۴ میلیون و ۷۴۴ هزار تن ثبت شده که ۱۳ میلیون و ۱۵۹ هزار تن آن به مصرف داخلی اختصاص یافته و بدین ترتیب نسبت به مصرف ظاهری آن در هشت ماه نخست سال ۱۴۰۰ که ۱۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تن بوده، ۱۷ درصد افزایش مصرف را رقم زده است.

از ۲۱ میلیون و ۱۳۶ هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) تولید شده در هشت ماه ۱۴۰۱ با رشد ۲۱ درصدی نسبت به مصرف آن در مدت مشابه سال گذشته (۱۳ میلیون و ۷۳۳ هزار تن) به ۱۶ میلیون و ۵۷۰ هزار تن برای مصرف داخلی رسیده و بالغ بر چهار و نیم میلیون تن آن صادر شده است.

همچنین مصرف آهن اسفنجی در ۸ ماهه امسال، ۲۳ درصد رشد کرده و از ۱۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تن به ۲۳ میلیون و ۶۱۴ هزار تن رسیده است. در این مدت ۲۴ میلیون و ۱۵۷ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها حدود ۵۴۳ تن آن صادر شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد نشان داد؛

بی نیازی کشور به واردات شمش فولاد تا آذرماه

ارسال نظر