بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در مدار صعود؛

جان گرفتن روند صعودی" تاصیکو "

جان گرفتن روند صعودی
ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های بورسی نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۷۴۲ درصدی را به همراه داشت.
کد خبر : ۲۶۵۹۹۶

جان گرفتن روند صعودی

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را برابر با ۶ هزار میلیارد تومان اطلاع‌رسانی کرد، "تاصیکو" میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری که در آذرماه از خود برجای گذاشت مربوط به شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی بود.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در آذرماه مربوط به شرکت‌های فعال در بازار سرمایه بود، بهای تمام‌شده پرتفوی بورسی "تاصیکو" بالغ‌بر ۵ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان بود و مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی برابر با ۵۰۲ میلیارد تومان بود.

جان گرفتن روند صعودی

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در پرتفوی بورسی در مقایسه با ماه گذشته ۲ درصد افزایش پیدا کرد، ارزش بازار پرتفوی بورسی "تاصیکو" در نهمین ماه از سال جاری در شرکت‌های بازار سرمایه ۴۶ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان به ثبت رسید.

ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های بورسی "تاصیکو"

شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۴۶ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۷۴۲ درصدی را به همراه داشت.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی "تاصیکو" مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بیشترین بهای تمام‌شده مربوط به بخش «فلزات اساسی» با یک هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان بود، در این دوره ماهانه بخش «استخراج زغال‌سنگ»، «سایر محصولات کانی غیرفلزی»، «کاشی و سرامیک» و «فلزات اساسی» با افزایش سرمایه‌گذاری همراه بودند.

جان گرفتن روند صعودی

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت «ملی صنایع مس ایران» با ۱۵ هزار و ۶۲ میلیارد تومان بود، همچنین «فولاد مبارکه اصفهان» نیز با ۷ هزار و ۵۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشتند.

"تاصیکو” با سرمایه ثبت‌شده ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی طی عملکرد ۹ ماهه در سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق‌شده یک هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان درآمد داشت و همچنین این شرکت از واگذاری سهام به سود ۲۲ میلیارد تومانی رسید.

همان‌گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در شرکت‌های غیربورسی برابر با ۵۰۲ میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این دوره مربوط به «توسعه معادن پارس تأمین» با ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر