بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
قائم مقام مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان:

تولید ریل ملی، گل سرسبد بومی سازی در ذوب آهن اصفهان

تولید ریل ملی، گل سرسبد بومی سازی در ذوب آهن اصفهان
کد خبر : ۲۶۶۰۹۱

تولید ریل ملی، گل سرسبد بومی سازی در ذوب آهن اصفهان

بورس نیوز: علیرضا مهرابی، قائم مقام مدیریت مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: بومی سازی فرایندی است که طی آن یک محصول برای کار در یک محیط خاص آماده می‌شود. این فرایند شامل مراحل متفاوتی می‌باشد که نیاز است به همه جنبه‌های آن توجه شود. بومی سازی به این معنی نیست که صرفاً یک محصول خارجی را طوری تغییر دهیم که قابلیت استفاده در داخل کشور داشته باشد بلکه این رویکرد به دانش تخصصی و تجربه نیاز دارد تا در زمره دستاورد‌های ارزش آفرین کشور قرار بگیرد.

وی افزود: بومی سازی در این مدیریت یک رسالت مستمر است و ما افتخار داریم با همکاری کلیه بخش‌های کارخانه، سبد محصولات ذوب آهن اصفهان را در راستای ایمنی و آسایش هموطنان مان عزیزمان و سپس صادرات به کشور‌های مختلف دنیا بر اساس استاندارد روز، گسترش دهیم.

قائم مقام مدیریت مهندسی نورد شرکت تصریح کرد: تولید ریل ملی مهمترین دستاورد بومی سازی ذوب آهن اصفهان به شمار می‌رود، محصول کلیدی که تولید آن در داخل با، اما و اگر‌های فراوانی همراه بود، اما تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی با خودکفایی در تولید آن و سپس تنوع بخشیدن به این محصول، ایران عزیزمان را از واردات آن بی نیاز ساختند و حتی صادرات آن نیز در دستور کار قرار دارد. محصولی که از مرحله تولید فولاد تا نورد آن در همین کارخانه و بر اساس استاندارد‌ها و آزمون‌های روز دنیا، تولید می‌شود.

مهرابی در ادامه خاطر نشان کرد: بومی سازی دیسک، هد، خشاب و گیریبکس هات استمپینگ پروژه ریل از قطعات،‌های تک مورد نیاز برای تولید ریل بود که در کارخانه ساخته شدند و حتی هم اکنون رزرو آن‌ها نیز هم موجود می‌باشد.

وی بیان کرد: پوسته‌های گریبکس قفسه‌های دنیلی نورد ۳۵۰ و همچنین تعدادی از چرخ دنده‌های آن‌ها نیز بومی سازی گردیده و رزرو آن‌ها هم در کارخانه ساخته شد.

قائم مقام مدیریت مهندسی نورد شرکت در پاسخ به این سوال که بومی سازی‌های انجام شده در کاهش توقفات و کاهش ضایعات خط تولید در مدیریت نورد چه نقشی داشته اند چنین گفت: بومی سازی محصولات و قطعات مورد نیاز و کلیدی موجود در مهندسی نورد، علی رغم جلوگیری از کاهش توقفات تولید، باعث افزایش اعتماد به نفس و تکیه بر دانش فنی کارشناسان بخش شده و اثر مرکب این موضوع، در جهت کاهش ریسک تولید بسیار موثر و قابل توجه بوده است.

مهرابی در ادامه گفت: علاوه بر بومی سازی تجهیزات مکانیکی مربوط به تکنولوژی تولید در فرآیند نورد، می‌توان به بومی سازی محصولات استراتژیک ریلی اشاره کرد که به واقع از تکنولوژی مدرن و به روز موجود در دنیا در کنار دانش فنی، مهارت و تخصص پرسنل در مهندسی نورد بهره گرفته و تولید افتخار آمیز ریل‌های UIC ۶۰, U ۳۳, UIC ۵۴, S ۴۹, R ۱۸,UIC ۶۰ B را به ارمغان آورده است. تولید انبوه محصولات ریلی فوق که شامل ریل راه آهن، ریل سوزن و ریل معدن می‌باشد توانسته نیاز ریلی خطوط حمل و نقل را تامین نماید.

وی عنوان کرد: به کمک پرسنل متخصص مجموعه و با تلاش شبانه روزی و پیگیری‌ها و رهنمون‌های مدیریت بخش، هم اکنون ۷۰ درصد قطعات و تجهیزات مکانیکی شامل پوسته گیربکس، چرخ دنده‌ها و قطعات تکنولوژی مورد نیاز و ضروری در مدیریت مهندسی نورد شرکت بومی سازی شده اند. علاوه بر موارد یاد شده می‌توان به عناوین بومی سازی شده در کارگاه‌های مختلف نورد از جمله استمپینگ دستی ریل، توسعه بستر کارگاه نورد ۳۰۰، مجموعه گره زن کارگاه نورد ۳۰۰، کوپلینگ اشپیندل قفسه ۵ A، کوپلینگ اشپیندل قفسه ۶ کارگاه نورد ۶۵۰مربوط به پروژه ریل، جعبه ترمکس کارگاه نورد ۳۰۰ و همچنین جعبه ترمکس کارگاه نورد ۳۵۰ اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر