بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
وزیر کار گفت: یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی سازمان تامین اجتماعی بود. حسب دستور ریاست جمهور آیت الله رئیسی ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی بزرگ بانکی این سازمان تسویه شد.
کد خبر : ۲۶۶۱۷۲

مرتضوی

بورس نیوز: صولت مرتضوی، وزیر کار در نشست علنی روز سه شنبه - ۲۰ دی - مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد ارزیابی ابعاد چالشی صندوق‌های بازنشستگی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: عزم دولت برای ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی با همراهی مجلس شورای اسلامی عزمی بسیار جدی است، من بسیار خرسند هستم که گزارش اینجانب و گزارش کمیسیون اجتماعی از فهم مشترکی در موضوع صندوق‌ها برخوردار است.

وزیر کار بیان کرد: بنای ادامه کار ما در ساماندهی صندوق ها، توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه تامین اجتماعی است، اساس بر استقرار نظام تامین اجتماعی جامع، یکپارچه و چند لایه است. بسط تامین اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی، یکسان سازی قواعد و مقررات بیمه‌ای در دستور کار ما قرار گرفته است.

مرتضوی صریح کرد: اگر بخواهیم به اختصار از وضعیت صندوق‌ها گزارشی را تقدیم کنم صندوق‌های ۱۸ گانه کشور را باید به دو دسته تقسیم کرد صندوق‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر صندوق‌های تخصصی و صنفی.

وی افزود: تقریباً ۹۴ درصد جامعه هدف مشمول دریافتی و بیمه گذاری از سوی سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق روستایی و عشایر می‌باشد و حدود ۶ درصد از مابقی جمعیت هدف از سایر صندوق‌ها تامین منابع و همکاری می‌نمایند.

مرتضوی تصریح کرد: مشکلاتی که در گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس بود ناشی از بسیاری از ناترازی هاست، یکی از ناترازی‌ها نسبت پشتیبانی است نسبت تعداد بیمه پردازان به مستمری بگیران در صندوق‌های مختلف کشوری و لشکری و تامین اجتماعی خصوصاً در تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری سیر شدید نزولی را طی می‌کند.

وی اضافه کرد: تا جایی که در سال ۱۳۶۰ تقریباً نسبت پشتیبانی ۱۱/۴ دهم به یک بوده گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۱۴۰۰ نسبت پشتیبانی صندوق تامین اجتماعی به ۳/۲ دهم نفر کاهش پیدا کرده است و صندوق کشوری هم وضعیتی نامناسب‌تر از این دارد.

وی افزود: مباحثی که سبب شده به ناترازی برسیم بحث کاهش سن بازنشستگی و خوشبختانه افزایش امید به زندگی است. در سال ۱۳۳۰ سن بازنشستگی ۵۶ سال بوده و هم اکنون به ۵۱ سال رسیده و نرخ سن امید به زندگی ۴۷ سال بوده و هم اکنون ۷۶ سال است. همچنین نسبت پشتیبانی ما به لحاظ کاهش نرخ باروری هم به شدت رو به کاهش است به نحوی که ۶.۹۱ در سال ۱۳۳۸ به ۱.۶۲ رسیده است.

مرتضوی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه پرداخت بدهی تامین اجتماعی گفت: بزرگترین تسویه بدهی تاریخ نظام بانکی در این دولت انجام گرفت وقتی که برای اولین بار بانک مرکزی فهرست ابر بدهکاران را به نظام بانکی را اعلام کرد. یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی سازمان تامین اجتماعی بود. حسب دستور ریاست جمهور آیت الله رئیسی ۸۸ هزار میلیارد تومان بدهی بزرگ بانکی این سازمان تسویه شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:

پیش بینی ۱۱ قلم کالا در کالابرگ

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
لطفا مدیران سازمان باقیمانده متناسب سازی را انجام دهند چون دیگه بهانه ای ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
لطفا مدیران سازمان باقیمانده متناسب سازی را انجام دهند چون دیگه بهانه ای ندارند
علی
United States of America
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
جناب وزیر بسیار محترم کار وباصطلاح رفاه حدود یک دهه پیش بالغ بر ۳۰۰ - ۴۰۰ همت از صندوق تامین توسط دولتهای قبل بی حساب کتاب برداشت شده است که ۹۰ همت آن اخیرا کار سازی شده والان شما می فرمایید با پرداخت ۸۸همت بدهی دولت تسویه شده به قول معروف کتک نخوردی یا حساب سرت نمیشه ، اولا که ارزش پولی که از صندوق به غارت رفته الان ۳۰۰ درصد کم شده ثانیا جناب نیک زاد می فرماید که بدهی فعلی بالغ بر۵۰۰همت هست اگر مامور هستید که به هر نحو ممکن با حساب سازی من درآوردی صندوق تامین رو به خاک خون بکشید نیازی نیست چون بدلیل وضع نا به سامان صندوق این اتفاق خواهد افتاد اگر روسای کانونهای بازنشسته تامین خواب تشریف دارند بیدار شوند که مصیبت اصلی گریبانگیر شما وما مستمری بگیران غارت شده هستیم با یک حساب سر انگشتی ولحاظ تورم ومرور زمان خالی کردن صندوق دولت بسیار محترم بیش از ۱۰۰۰همت باید در حق صندوق تامین که از تون دل بازنشستگان تامین شده باید پرداخت شود ، کو مابقی همسان سازی که قانون تکلیف کرده کجاست جناب پور ابراهیمی که مدافع حق وحقوق این قشر غارت شده بودند
اعلایی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
اینقدر این پرداخت بدهی را توی بوق نکنید
بدهی دولت بتامین اجتماعی حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است
بدهی بزرگتر دخالت وقوانین ومدیران تحمیلی دولت‌ها میباشد که سازمان را بورشکستگی خواهد کشاند
اعلایی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
اینقدر این پرداخت بدهی را توی بوق نکنید
بدهی دولت بتامین اجتماعی حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است
بدهی بزرگتر دخالت وقوانین ومدیران تحمیلی دولت‌ها میباشد که سازمان را بورشکستگی خواهد کشاند
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
بدهی دولت به تامین اجتماعی حدود 500هزار ملیارد تومنه!!!!! حالا با 88هزار ملیارد تسویه شد؟؟؟؟!!!! چه خبره مملکت
ناصر امره ای
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
سلام خسته نباشید خبر خیلی خوبی بود که امروز شنیدم انشلاه کا تامین اجتماعی پول دار شد هم سان سازی حقوقها انجام شود شب عید کسی شرمند خانواده نشود با این کرانی که هست